خبرهای داغ:
مراسم اختتامیه کلاسهای قرآنی سپاه ناحیه پاوه برگزار گردید.
کد خبر: ۸۸۷۸۰۹۹
|
۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج از پاوه، حجت الاسلام امیر حسین غلامی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه پاوه، در مراسم اختتامیه کلاس های ماه مبارک رمضان با اشاره به اهمیت این ماه و لزوم بهره حداکثری از این سفره الهی در روزهای پایانی این ماه گفت: ماه رمضان ماه رحمت، آمرزش و مغفرت است.ماه دعا و تضرع در بارگاه حق است.

 
وی در ادامه با اشاره به خطبه حضرت علی (ع) در آخر ماه مبارک رمضان گفت: امام علی(ع)در این خطبه به سفارشهای مهمی اشاره فرموده اند: که اولین سفارش دعوت به کار خیر و سبقت در این است.دومین سفارش رحم به یکدیگر می باشد بی رحمی باعث می شود که خداوند به انسان رحم نکندو همچنین باعث می شود انسان از رحمت خداوند محروم شود.اما سوال اینجاست که چطور می شود رحمت الهی را بدست آورد.خداوند در قرآن برخی از راهها رابیان نموده است که یکی استغفارو دوم قرآن است.بنابراین آنچیزی  که موجب نزول رحمت الهی است رحم به دیگران،استغفار و تلاوت قرآن است.

 
حجت الاسلام غلامی سومین سفارش امام علی (ع)را ابراز احساسات و عواطف نسبت به یکدیگر بیان کرد و گفت:ا گر عواطف و احساسات در جامعه ای از بین رفت آن جامعه هلاک و نابود خواهد شد.

 
 
وی در ادامه شرح خطبه امام علی(ع)گفت: چهارمین سفارش امام علی(ع)اهمیت دادن به واجبات و ادامه آن می باشد.پنجمین سفارش آن است که از چیزی که خداوند نهی فرموده پرهیز کنیم.ششمین سفارش امام علی(ع)اشاره به تمام شدنی و فنا پذیری انسان می باشد و بالاخره آخرین سفارش لزوم آمادگی برای آخرت است که امام علی(ع)دنیا را محل آمادگی و آخرت را محل مسابقه توصیف نموده اند.

 
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه پاوه در پایان گفت: حفظ عمل از اصل عمل مهمتر است.ورعایت واجبات و انجام مستحبات فقط نباید محدود به ماه مبارک باشد بلکه در طول سال نیز باید رعایت کنیم.

 
 
در پایان مراسم از کارکنان فعال در کلاس های ماه مبارک رمضان تجلیل و تشویق انجام شد.
ارسال نظرات