افتتاح طرح هجرت دانش آموزی در سرعین

طرح هجرت دانش آموزی با هدف نهادینه کردن فرهنگ و روحیه جهادی در کار و فعالیت با حضور مسئولین شهرستان کلید خورد.
کد خبر: ۸۸۷۸۱۷۷
|
۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرعین به نقل ازچشمه لر، در آیین آغازین طرح هجرت دانش آموزی شهرستان سرعین، فرماندار سرعین با اشاره به اينكه در طرح هجرت به دنبال بهسازي و مرمت و زیباسازی مدارس به دست خود دانش آموزان هستيم، افزود: همچنين تلاش مي‌شود در كنار این فعالیت ها به برنامه‌هاي آموزشي، ورزشي و فرهنگي نیز در جهت غنی تر کردن اوقات فراغت نوجوانان توجه ویژه شود.

عاطف ناصری مشارکت دانش آموزان در زیباسازی، شاداب سازی و بهسازی مدارس را در راستای شروع مهری پربار و پر نشاط در منطقه مهم برشمرد و عنوان کرد: قطعا حرکت های فرهنگی و سازنده به مانند طرح هجرت، پایدار و ماندگار و دارای اثرگذاری زیادی به لحاظ فرهنگی هستند.

ناصری اظهار داشت: تربیت و آموزش همراه با فراگیری مهارت های کاری و تعامل­ گروهی از نیازهای نوجوانان و جوانان است و در صورتی که در مسائل فرهنگی این قشر کوتاهی شود، سرمایه های ارزشمند و آینده سازان این مرز و بوم در معرض خطر تهاجمات فرهنگی و آسیب های اجتماعی قرار خواهند گرفت که در همین راستا یکی از برنامه های اثر گذار و خوب در جهت غنی سازی بهینه اوقات فراغت دانش آموزان و حرفه آموزی "طرح هجرت" می باشد که با برنامه ریزی و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، ورزشی و عمرانی با همکاری مشترک آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی در شهرستان سرعین برگزار می شود.


رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان سرعین، اردوهای طرح هجرت را فرصتی مناسب برای حضور و بکارگیری جوانان در عرصه های مختلف سازندگی کشور و تجربه آموزی عنوان کرد و افزود: در این طرح علاوه بر مرمت و بازسازی مدارس باید به دنبال نهادینه کردن فرهنگ و روحیه جهادی در کار و فعالیت باشیم.

مدیر آموزش و پرورش سرعین نیز در ابتدای این مراسم با اشاره به اهداف مهم اين طرح گفت: آموزش کارآفرینی، تقویت حس مشارکت و مسئولیت پذیری بین دانش آموزان، توانمند سازي و ارتقاي مهارت هاي فني و حرفه اي دانش آموزان ، از مهمترین اهداف این طرح می باشند.

سید غلامحسین گنجی ضمن با اهمیت دانستن برگزاری اردوهای طرح هجرت در رشد اجتماعی و بلوغ فکری دانش آموزان، گفت: اجرای این طرح های سازنده همچنین می تواند در بحث زیبا سازی و شاداب سازی مدارس و بروز خلاقیت و استعداد دانش آموزان و افزایش روحیه کار تیمی و تعامل سازنده در میان دانش آموزان، تاثیر بسزایی داشته باشد.

گنجی در آیین افتتاح این طرح با اشاره به فعالیت های فرهنگی به عنوان فصل مشترک همکاری ها بین آموزش و پرورش، سپاه و سازمان بسیج دانش آموزی، اظهار داشت: قطعا تداوم و تقویت این همکاری ها می تواند نقش بسزایی در تعالی فرهنگی و سازندگی کشور در تمامی زمینه ها داشته باشد.

وی افزود: درقالب این طرح و با حضور دانش آموزان در اکیپ های 10 نفره در ایام تعطیلات تابستانی، 3 مدرسه در سطح شهرستان رنگ آمیزی، زیباسازی، شعار نویسی، مرمت و بهسازی خواهد شد.

درپایان این مراسم طرح هجرت در هنرستان جهان دانش آتشگاه کلید خورد و دانش آموزان در گروه های مختلف با راهنمایی استادکار خود در جهت شروع رنگ آمیزی کلاس ها در محل کار خود حاضر شدند.

ارسال نظرات