علی نقی طهرانی زاده گفت :ماه مبارک رمضان میدان مسابقه ای است تادر این میدان مومنان در انجام واجبات دینی از یکدیگر سبقت بگیرند.
کد خبر: ۸۸۷۸۲۱۰
|
۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
به گزارش خبر گزاری بسیج از استان سیستان و بلوچستان حجت الاسلام علی نقی طهرانی زاده  در مراسم محفل انس با قرآن کریم در جمع بازنشستگان ،پیشکسوتان عرصه جهاد وشهادت با اشاره به این مطلب که رمضان» در لغت از «رمضاء» به معناى شدت حرارت گرفته شده و به معناى سوزانيدن مى باشدگفت: در اين ماه گناهان انسان بخشيده مى شود، به اين ماه مبارك رمضان گفته اند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان افزود:رمضان نام يكى از ماه هاى قمرى و تنها ماه قمرى است كه نامش در قرآن آمده است که در اين ماه كتاب هاى آسمانى قرآن كريم، انجيل، تورات، صحف و زبور نازل شده است.
وی با تاکید بر این مطلب که اين ماه در روايات اسلامى ماه خدا و ميهمانى امت پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله) خوانده شده و خداوند متعال از بندگان خود در اين ماه در نهايت كرامت و مهربانى پذيرايى مى كند،بیان کرد:اين ماه، در ميان مسلمانان از احترام، اهميت و جايگاه ويژه اى برخوردار و ماه سلوك روحى آنان است ودر این ماه روح و جان خود را از سرچشمه فيض الهى سيراب مى كنند.
این مسئول با اشاره به این مطلب که ماه مبارك رمضان به جهت نزول قرآن كريم در آن و ويژگى هاى منحصرى كه دارد در ميان ماه هاى سال قمرى برترين است;تصریح کرد: قرآن كريم مى فرمايد: «ماه رمضان ماهى است كه قرآن براى هدايت انسان ها در آن نازل شده است.
وی گفت:پيامبر گرامى(صلى الله عليه وآله) درباره ماه رمضان مى فرمايد: «اى مردم! ماه خدا با بركت و رحمت و مغفرت به شما روى آورد، ماهى كه نزد خدا از همه ماه ها برتر و روزهايش بر همه روزها و شب هايش بر همه شب ها و ساعاتش بر همه ساعات برتر است، ماهى است كه شما در آن به ميهمانى خدا دعوت شده و مورد لطف او قرار گرفته ايد، نفس هاى شما در آن تسبيح و خوابتان در آن عبادات، عملتان در آن مقبول و دعايتان در آن مستجاب است.... بهترين ساعاتى است كه خداوند به بندگانش نظر رحمت مى كند.
وی با تاکید بر این مطلب که در ماه مبارک رمضان انسان باید با سعی وتلاش اهدافش را پیش ببرد بیان کرد: رمضان ماهی است اول ماه رحمت وسطط ان مغفرت وپایان آن برکت است وباید در این ماه خود را از گناهان پاک ومبرا کنیم.
وی در ادامه گفت: خداوند در ماه رمضان میدانی را جهت اجرای مسابقه قرار داده تا در کارهای نیک وتلاوت وانس با قرآن کریم از یکدیگر سبقت گیرند.
وی اظهار داشت: حضرت امام صادق(عليه السلام) مى فرمايد: «كل قرآن كريم در ماه رمضان به بيت المعمور نازل شد، سپس در مدت بيست سال بر پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله) و صحف ابراهيم در شب اول ماه رمضان و تورات در روز ششم ماه رمضان، انجيل در روز سيزدهم ماه رمضان و زبور در روز هيجدهم ماه رمضان نازل شد.
طهرانی زاده اذعان داشت:در ماه رمضان خداوند متعال توفيق روزه دارى را به بندگانش داده است  پس هر كه ماه [رمضان] را درك كرد، بايد روزه بگيرد.
 
وی گفت:انسان افزون بر جنبه مادى و جسمى، داراى بُعد معنوى و روحى هم هست و هر كدام در رسيدن به كمال مطلوب خود، برنامه هاى ويژه را نياز دارند، يكى از برنامه ها براى تقويت و رشد بُعد معنوى، تقوا و پرهيزگارى است; يعنى اگر انسان بخواهد خودش را از جنبه معنوى رشد و پرورش دهد و به طهارت و كمال مطلوب برسد، بايد هواى نفس خود را مهار كند و موانع رشد را يكى پس از ديگرى بر دارد و خود را سرگرم لذت ها و شهوات جسمى نكند.
وی در پایان با اشاره به حدیثی از حضرت فاطمه(عليها السلام)  که مى فرمايد: «خداوند روزه را براى استوارى اخلاص، واجب فرمود،در پایان ادامه داد:روزه سپرى در برابر آتش است ،روزه دارى روح و روان و قلب و دل و نيز جسم را آرامش داده و باعث سلامتى روح و تندرستى جسم مى شود.


ارسال نظرات