امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه گفت: اقتدار موشکی سپاه ضریب امنیتی کشور ما را فوق العاده بالا برد.
کد خبر: ۸۸۷۸۲۳۹
|
۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نمازجمعه به مناسبت راهپیمائی عظیم روز قدس از اهالی استان تشکر نمود و اظهار داشت: اهالی استان با این حضور حماسی بزرگترین بصیرت، معرفت، عطوفت، اظهار همدردی و نفرت از دشمنان انسانیت را به تماشا گذاشتند تا در محضر وجدان و محضر حضرت حق حجتی داشته باشند که در باب بزرگترین معضل عالم اسلام و انسانیت، بی تفاوت نماندند.
حضرت آیت الله عاملی افزود: هر کس می خواهد ملت ما را بشناسد، نفوذ انقلاب و شوکت رهبری را ملاحظه کند، وحدت و همبستگی و صلابت ملت را تماشا کند و استقامت در پای آرمان های انقلاب را ببیند، به این راهپیمائی نگاه کند و آمریکا اگر می خواهد بداند هزینه سنگینی که برای راه اندازی کانال ها و سایت ها به راه انداخته به جایی رسیده یا نه، به این راهپیمائی نگاه کند.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها اظهار داشت: اقتدار موشکی سپاه ضریب امنیتی کشور ما را فوق العاده بالا برد. اولا پیام داد که بازی با امنیت ایران هزینه زیادی دارد و از این جهت دندان طمع دشمن را کشید تا دیگر کسی جرات تعرض بر ملت ما را نداشته باشد. ثانیا داعش عددی نیست که سپاه بخواهد با موشک آنها را گوشمالی دهد، بلکه سپاه خواست به اربابان و حامیان آنها پیام دهد که "وللکافرین امثالها" و عمدا موشک را انتخاب کرد تا توانمندی فوق العاده ایران را به کسانی نشان دهد که داعش را فرستاده بودند. ثالثا این اقدام اوج اقتدار و دانش نظامی ایران را نشان داد؛ اینکه ایران با سلاح بومی این کار را بکند نشان می دهد که ایران در اوج محاصره تکنولوژی، روی پای خود ایستاده و به قوی ترین دانش نظامی دست پیدا کرده است. چنین اقدامی قطعا احتیاج به دانش بسیار پیچیده دارد. رابعا اصل مساله اظهار توانمندی برای زدن اهداف بزرگ در عمق اسرائیل و پایگاه های آمریکا در کشورهای وابسته منطقه است. از این جهت، رعب عظیمی در دل آنها نشسته است.
وی ادامه داد: شلیک این موشک ها دو روز پس از تحریم سنای آمریکا که ظرفیت و توانمندی های سپاه را نشانه رفته، معنی دار است. همچنین استفاده از این موشک ها در موسمی که آمریکا در آن اصرار دارد که ایران تمام تجهیزات موشکی خود را تعطیل کند، بسیار معنی دار است.
خطیب جمعه اردبیل افزود: ما باید در برابر انقلاب اسلامی شاکر باشیم که به ملت ما عزت داد. زمانی از ساختن سیم خاردار عاجز بودیم و حالا می توانیم تهدیدها را کیلومترها آن طرف تر از مرزهای خود خنثی کنیم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همچنین به مناسبت هفته قوه قضائیه از تلاش این قوه در اجرای عدالت و فصل خصومت تشکر کرد.
وی در بخش دیگری از خطبه ها اظهار داشت: امسال نیز مثل سالهای گذشته بعد از عید فطر، سیل جمعیت گردشگر به استان سرازیر خواهد شد. در این خصوص شایسته است هم مسئولین و هم اهالی نهایت تلاش برای رفاه و آسایش هم وطنان و حسن سلوک در برابر آنها داشته باشند.
وی از خود اهالی خواست در طول تابستان در استفاده از مراکز گردشگری و طبیعت استان مخصوصا جنگل ها، کیسه زباله با خود همراه داشته باشند و از تلویث زیبائی های طبیعت جدا اجتناب کنند.
امام جمعه اردبیل همچنین با تجلیل از اجتماع بزرگ شب های قدر گفت: اجتماع محرم و شب قدر به ترتیب عرض ادب اهالی استان به ساحت اهل بیت و قران است و شایسته است در کشور الگو شود.
وی از دست اندرکاران اجرای این مراسم بزرگ تشکر کرد.
نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از خطبه ها مدح عظیمی از اهالی اهل سنت عنبران داشت و با ذکر مظاهر بصیرت و آگاهی و وطن پرستی و فداکاری و ایثار و حماسه از تاریخ اهالی این خطه، آنها را فخر و شرف استان دانست و شان آنها را بالاتر از نسبت مواد انفجاری جزئی کشف شده در کنار مرز به آنها دانست.
وی اظهار داشت: عنبران از معدود مناطق اهل سنت نشین کشور است که وهابیت نتوانسته در آنجا نفوذ کند و آنها با اجرای عزاداری عظیم ایام محرم موالاه ویژه خود را نسبت به ساحت قدسی اهل بیت به اثبات رسانده و وهابیت را به یاس کامل کشانده اند.
وی همچنین با تاکید بر فضیلت استثنایی شب عید فطر و نماز عید فطر و روز عید فطر اعلام کرد: با توجه به استحباب اقامه نماز عیدین در محوطه غیر مسقف، امسال برای اولین بار نماز عید فطر در فضای باز و غیر مسقف برپا خواهد شد.
حضرت آیت الله عاملی در خاتمه گفت: حضرت امام با تعیین روز قدس برای استیفاء حقوق فلسطین، موضوع فلسطین را از سر میزهای مذاکره بی حاصل سران سازشکار عرب به میان توده های عظیم مردم کشیدند و موضوع اشغال فلسطین را که غرب اصرار داشت آن را یک مساله داخلی میان اعراب و اسرائیل معرفی کند به یکی از اصلی ترین مسائل جهان اسلام تبدیل کردند.
وی علت اصلی ناکامی مسلمان ها در آزادی قدس را خیانت سران کشورهای اسلامی دانست.

ارسال نظرات