خبرهای داغ:
رئیس مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم از برگزاری ششمین همایش مدیران و شهرداران ایرانی شهرهای در مسیر جاده ابریشم به میزبانی شهر فرهنگی و تاریخی دامغان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۷۸۲۹۵
|
۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مسعود نصرتي رئیس مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم اظهار کرد: مجمع جهانی شهرهای جاده‌ابریشم به منظور گسترش بیشتر مبادلات و همکاری‌های مشترک در جهت ساخت آینده‌ای روشن برای کلیه شهرهای در مسیر جاده‌ابریشم بر روی کمربند جاده‌ابریشم جهانی در فضایی کاملا صلح‌آمیز، توسعه‌ای و نیز احترام به منافع مشترک به پیشنهاد برنامه اسکان بشر سازمان‌ملل‌متحد تأسیس شده است.

نصرتي تصريح کرد: ششمین همایش مدیران و شهرداران ايراني جاده‌ابريشم در روز 14 تیرماه سال‌جاري و با حضور 40 شهردار از شهرهاي ایرانی در مسير جاده‌ابريشم و مديران‌عامل هفت سازمان منطقه آزاد تجاري-صنعتي و ویژه اقتصادی به مدت يک روز به ميزباني شهرداری شهر فرهنگي تاريخي دامغان برگزار مي‌گردد.

رئیس مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم افزود: این همایش با حضور مديران و مسئولين ارشد کشوري از وزارتخانه‌ها و سازمان‌هاي مرتبط با طرح مباحث علمي و انتقال تجربيات با هدف توسعه و پیشرفت چشمگير شهرهاي در مسير جاده‌ابريشم در حوزه‌هاي فرهنگي، اقتصادی و گردشگري برگزار می‌گردد.

نصرتي خاطرنشان کرد: تاکنون 5 همایش داخلی با حضور شهرداران ایرانی جاده ابریشم به میزبانی یکی از شهرهای در مسیر برگزار شده است که در تلاش هستيم تا با اتصال موضوعات فرهنگی، اقتصادی و گردشگري و ارتباط بين شهروندان، عاملي مؤثر براي بهره‌مندي شهرهاي در مسير از توانمندي‌هاي يکديگر و  حرکت به سمت تحقق توسعه پايدار شهري را شاهد باشيم.

وی در پایان با اشاره به تمایل فعالان اقتصادی بخش خصوصی برای همکاری با مجمع جهانی شهرهای جاده‌ابریشم گفت: با توجه به استقبال شهرداران شهرهای ایرانی و خارجی جاده‌ابریشم برای پیوستن به این نهاد بین‌المللی، چندین درخواست از شرکت‌های فعال اقتصادی در حوزه واردات و صادرات دریافت شده است که اغلب با انگیزه امضاء تفاهم‌نامه همکاری با شهرهای در مسیر جاده‌ابریشم اعلام آمادگی کرده‌اند.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها