کد خبر: ۸۸۷۸۴۲۳
|
۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه از بالاترین اهداف کمیته امداد جذب مشارکت حداکثری خیران در برنامه های محرومیت زدایی این نهاد است ، گفت : حضور و مشارکت خیران در برنامه های این نهاد موجب می شود هم افزایی لازم برای خدمت رسانی اثر بخش به خانواده های تحت حمایت کمیته امداد ایجاد شود .

وی با اشاره به اینکه زمینه بسیارمساعدی در حوزه کارهای خیرخواهانه در استان زنجان وجود دارد ، ادامه داد : در تلاش هستیم زمینه سازی لازم را برای بهره مندی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد از ظرفیت های موجود در حوزه فقرزدایی و انجام مسئولیت های اجتماعی در استان را فراهم کنیم .

صفری به اجرای طرح های مختلف به منظور افزایش مشارکت خیران در برنامه های کمیته امداد اشاره کرد و افزود : ماه رمضان فرصت بسیار مهمی در حوزه توسعه و ترویج کارهای خیرخواهانه در جامعه است از این رو طرح های اجرایی کمیته امداد در این ماه از ضریب نفوذ بالایی در بین خیران برخوردار است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه به اجرای طرح اطعام با مشارکت خیران به عنوان یکی از طرح های مهم اجرایی این نهاد در ماه رمضان اشاره کرد و تصریح کرد : طرح اطعام و افطاری مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در قالب برپایی سفره های افطاری ، تهیه و توزیع بسته های مواد غذایی و غذای گرم در ایام ماه رمضان در این نهاد اجرا می شود .

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح با مشارکت خیران درطول سال به ویژه ایام ماه رمضان اجرایی می شود ، ادامه داد : خیران با نیات خیر خود در حوزه کمک به فقرا و نیازمندان در ماه رمضان در کنار تامین منابع مالی مورد نیاز برای خدمت رسانی در این بخش به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد موجب عزت بخشی و تقویت بعد دینی و ایمانی این خانواده ها نیز می شوند .

صفری با بیان اینکه با اجرای طرح اطعام توسط کمیته امداد در ماه رمضان فرهنگ برپایی سفره های افطاری ساده نیز شکل گرفته و توسعه پیدا می کند ، افزود : توسعه افطاری ساده موجب ایجاد همدلی و همبستگی در جامعه شده و در حوزه رسیدگی به نیازمندان کارکردهای موثری خواهد داشت .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه به اطعام 45هزار و 172 نفر مددجوی زنجانی در قالب این طرح تا پایان دهه دوم ماه رمضان خبر داد و اظهار کرد : تعداد مددجویان اطعام شده در پایان دهه دوم ماه رمضان سال گذشته 17 هزار و 55 نفر بوده است که براساس ارزیابی انجام شده با مشارکت مطلوب خیران شمارافراد تحت حمایت بهره مند از این طرح در پیان دهه دوم ماه رمضان امسال نسبت به سال گذشته 165 درصد افزایش داشته است .

وی بااشاره به اینکه خیران نیک اندیش زنجانی تا پایان دهه دوم ماه رمضان مبلغ سه میلیارد و 613 میلیون ریال در قالب طرح اطعام به کمیته امداد مساعدت کره اند ، گفت : براساس آمارهای موجود مساعدت خیران زنجانی در طرح اطعام در پایان دهه دوم ماه رمضان نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایش 135 درصدی برخوردار بوده است.

وی به اجرای طرح اطعام تا پایان ماه رمضان اشاره کرد و یاد آور شد: امیدواریم با مشارکت بیشتر خیران در قالب این طرح زمینه بهره مندی بیشتر مددجویان از ظرفیت معنوی ماه رمضان فراهم شود.

ارسال نظرات