عضو سابق کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد:
بنی هاشمی گفت: سرمایه گذاری در انرژی و به خصوص برق در بخش خصوصی رونق نگرفته است جالب است که بدانید بخش خصوصی خارجی و حتی داخلی برای سرمایه گذاری در حوزه انرژی ورود جدی کرده است.
کد خبر: ۸۸۷۸۴۶۰
|
۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۳

سید هاشم بنی هاشمی، عضو سابق کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به احتمال خاموشی برق در تابستان امسال گفت: اگر برنامه هایی که دولت برای صرفه جویی توصیه می کند رعایت شود ما مشکل خاصی از نظر مصرف انرژی و به خصوص برق در تابستان امسال نخواهیم داشت. در شرایط حساس و اوج مصرف برق در تابستان در صورت بروز خرابی هایی ممکن است ما را با مشکل مواجه کند.

وی با اشاره به روند ضعیف سرمایه گذاری دولت در بخش انرژی تصریح کرد: سرمایه گذاری در انرژی و به خصوص برق در بخش خصوصی رونق نگرفته است جالب است که بدانید بخش خصوصی خارجی و حتی داخلی برای سرمایه گذاری درحوزه انرژی ورود جدی کرده است اما روند این سرمایه گذاری ها بسیار کند بوده است.

وی افزود: این درحالی است که می توانست سرمایه گذاری ها با روند سریع تری اتفاق بیفتد؛ اگر فضای سرمایه گذاری بخش خصوصی باز شود ما مشکل خاصی نخواهیم داشت.ما اگر سرمایه گذاری بیشتری داشته باشیم قطعا با مشکل خاموشی های احتمالی کمتر مواجه خواهیم شد.

روند کند سرمایه گذاری در انرژی، عامل خاموشی احتمالی است

بنی هاشمی عنوان کرد: گفتنی است ما در کنار مصرف داخلی بخشی از انرژی برق را به سایر کشورهای منطقه صادر می کنیم.البته من مخالف بازار صادرات برق نیستم و اگر در داخل کشور با برخی مشکلات مواجه هستیم و جلوی صادرات را بگیریم کار صحیحی نیست.

وی خاطرنشان کرد: برهمین اساس باید سرمایه گذاری بیشتری انجام شود و با توجه به اینکه ما در برخی انرژی ها از جمله گاز مازاد داریم لذا می توانیم گاز را به برق تبدیل کرده و آن را به سایر کشورها بفروشیم.این راه درستی تا از خام فروشی انرژی جلوگیری کنیم.

ارسال نظرات