عضو سابق کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

دولت باید سالانه 5 مگا وات برق تولید کند اما نشد

کارخانه ای گفت: در برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده بود که به ازای هر سال 5 مگا وات بر ظرفیت برق کشور اضافه شود اما این مهم محقق نشد.
کد خبر: ۸۸۷۸۴۶۲
|
۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۹

ابراهیم کارخانه ای، عضو سابق کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به احتمال خاموشی برق در تابستان امسال گفت: در برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده بود که به ازای هر سال 5 مگا وات بر ظرفیت برق کشور اضافه شود اما این مهم محقق نشد و بر همین اساس ما عقب تر از برنامه هستیم و به همین علت امکان خاموشی در زمان های اوج مصرف مانند تابستان وجود دارد.

وی افزود: مسأله خاموشی احتمالی هر سال مطرح می شود اما با مدیریت صحیح این مسأله قابل کنترل است همان طور که در این رابطه مشوق هایی برای مصرف کمتر در اوقات اوج مصرف پیش بینی شده که می تواند مؤثر واقع شود و راهکارهای متفاوتی وجود دارد تا با استفاده از آنها امکان کنترل و مدیریت انرژی وجود داشته باشد.

دولت باید سالانه 5 مگا وات برق تولید کند

کارخانه ای عننوان کرد: در بحث سرمایه گذاری قانون تصریح دارد تا بخش خصوصی در راه اندازی و تأسیس نیروگاه ها ورود کند اما به آن صورت این مسأله مؤثر واقع نشده است. سرمایه گذاری در حدی که مورد نظر برنامه و قانون ابلاغی بوده است این مسأله مورد توجه قرار نگرفته است به خصوص در عرصه استفاده از انرژی های تجدید پذیر به عنوان جایگزین برق علی رغم تأکیدات برنامه توسعه و قوانین مجلس دولت تاکنون در این زمینه توفیق قابل توجه نداشته است و باید یک تجدید نظر جدی شود و موانع کار ضمن شناسایی بر طرف شود.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها هستند که از منابع تجدید پذیر برای تولید برق استفاده می کنند چون از لحاظ زیست محیطی و صرفه جویی در هزینه ها مقرون به صرفه است.در کشور ما این مسأله هرساله در برنامه توسعه دیده می شود اما هیچ گاه عملی و موفق نمی شود.


ارسال نظرات