عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «بسیج»:
ندیمی گفت: اقتصاد ایران با تحریم های آمریکایی آشنا است و تا حد بخشی از تحریم های آمریکایی و حتی اروپایی را مدیریت کرده است ؛ تحریم آمریکایی تحریم کم سابقه ای نیست.
کد خبر: ۸۸۷۸۴۶۳
|
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۹

ایرج ندیمی، عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به تحریم های جدید سنا بر علیه ایران گفت: رویکرد اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بر اساس دو حوزه اتکا به نیروی داخلی و استفاده از فرصت های خارجی شکل گرفته است.

وی افزود: ما نمی توانیم اقتصاد کاملا بسته داشته باشیم و نیاز است تا با کشورهای دنیا تعامل کنیم طبیعی است که آمریکا و امپریالیسم جهانی و صهیونیسم ها فشار های جدیدی علیه ایران وضع کنند که این فشار ها متوجه کشورهای روسیه و کوبا نیز شده است. همچنین با توجه به قضایای انرژی هسته انتظار نداشتیم که آمریکا برای موضوع موشکی و حقوق بشر تحریم های جدیدی را وضع کند.

این نماینده سابق مجلس تصریح کرد: واقع این است که هر اندازه جمهوری اسلامی ایران در واردات کالاهای واسطه ای و سرمایه ای و یا صادرات مواد معدنی و فسیلی فرصت داشته باشد؛ پاسخ گوی نیاز کشور خواهد بود و اگر تحریم های سنا ادامه پیدا کند ما بر همان اساس اقتصاد مقاومتی سعی می کنیم تا با تکیه بر توان مندی داخلی در دو حوزه ی تأمین بازارهای هدف جدید و نیازمندی های داخلی بهره مند شویم.بر همین اساس در موضوع قطر یکی از فرصت های مناسب جمهوری اسلامی ایران است تا بازار جدید سرمایه ای پیدا کند و یا با سایر کشورهای آسیای میانه می تواند داد و ستد داشته باشد.

اقتصاد ایران با تحریم های آمریکایی آشنا است

ندیمی خاطرنشان کرد: آنچه که مهم است ؛ این است که اقتصاد ایران با تحریم های آمریکایی آشنا است و تا حد بخشی از تحریم های آمریکایی و حتی اروپایی را مدیریت کرده است ؛ تحریم آمریکایی تحریم کم سابقه ای نیست و ما در رابطه با آن از سال 1359 به بعد آشنا هستیم.

وی افزود: ایران با استعدادی که در حوزه های کشاورزی، صنعت، آموزش، خدمات، فناوری، تجارت و گردشگری دارد می تواند در حوزه های رونق تولید و اشتغال یا تأمین درآمد از دید ریالی و یا خروج ارز مدیریت کند لذا باید سعی کنیم از فرصت ایرانی های خارج کشور و مردم در بهبود فضای کسب و کار و رونق آن بهره مند شویم هم اکنون نیز نزدیک هزار میلیارد تومان گردش سرمایه جدید از طریق هدایت نقدینگی می توان احسا کرد با توجه به فراهم بودن شرایط اقلیمی این امکان وجود دارد تا نیازهای خود را برآورده کنیم.


ارسال نظرات