عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «بسیج»:

تجار کالای بنجل وارد نکنند/ ورود کالای بی کیفیت با عزت ملی سازگار نیست

عاشوری گفت:در شأن کشور ما نیست که بازرگانان کالاهای بی کیفیت وارد کنند ما برای عزت مردم خود کالای با کیفیت وارد کنیم.
کد خبر: ۸۸۷۸۴۶۵
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۷

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، طی روزهای گذشته برخی منابع خبری اعلام کردند که چند محموله هندوانه و خربزه ایرانی به وزن 300 تن از بندر سلطان قابوس عمان مرجوع شده است و دلیل عدم مجوز واردات آن، بالا بودن باقیمانده سموم دفع آفات نباتی نسبت به حد مجاز است. ‌

لذا بر آن شدیم در این خصوص با عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس گفتگویی ترتیب دهیم که از نظرتان می گذرد:

ناصر عاشوری، عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در بین تجار و بازرگانان برای ارسال محصولات با کیفیت گفت: سرمایه گذاران داخلی باید ایرانی بودن و برند کشور ما، اصالت، پرچم، دیانت و شیعه بودن ما را توجه کنند و تولیدات با کیفیت صادر کنند.

تجار کالای بنجل وارد نکنند

وی افزود: افتخار کنند که ایرانی هستیم و با تولید، ضمن تأمین مصرف داخلی به صادرات محصولات با کیفیت بپردازند. این مهم با فرهنگ سازی محقق می شود و نمی توان مدام شعار داد.سرمایه گذاران به طور عملی و متعهدانه برای ایران سرافراز و برای ایران بزرگ با تاریخ کهن، احترام قائل باشند.

عاشوری تصریح کرد: تجار و بازرگانان ما هم از این قاعده مستثنی نیستند در شأن کشور ما نیست که بازرگانان کالاهای بی کیفیت وارد کنند ما برای عزت مردم خود کالای با کیفیت وارد کنیم.در حقیقت عزت ملت و کشور را به مبلغی پول بی ارزش نفروشند که سود ببرند.ما با واردات مشکلی نداریم اما واردات کالاهایی که در کشور موجود نیست.بازرگانان برای احترام به ملت کالای بنجل وارد نکنند.

وی عنوان کرد: در بحث صادرات هم این طور است چرا باید کشوری مانند عمان که با ما ارتباط خوبی دارد و 40 سال همراه ما بوده است، هندوانه ما را مرجوع کنند. علت آن این است که تجار ما سودجویی می کنند و هندوانه با کیفیت صادر نمی کنند این ربطی به اقتصاد ندارند این به فرهنگ سازی در میان تجار ایرانی بر می گردد که این روابط را خراب می کنند؛ به جای آنکه در یک شب میلیاردر شود با خود قرار بگذارد که هندوانه 50 سال آینده کشور عمان را تأمین کند

عاشوری گفت: این موضوع به تجار بر می گردد که باید عقل سیاسی، وجدان کاری و اعتقادات شیعی و اسلامی شان را برند کنند نه اینکه تجار خارجی بگویند ایرانی ها کلاه بر دارند و می خواهند سر ما را کلاه بگذارند.لذااین مشکلات به اصناف و اقشار مختلف بر می گردد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار