رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان گفت: ۲ واحد تولیدی لرستان در حوزه صنعت و معدن به‌عنوان واحدهای برتر ملی شناخته شدند در همایش ملی صنعت معدن مورد تجلیل قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۸۸۷۸۴۷۶
|
۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمدرضا صفی خانی شامگاه شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، بابیان اینکه 11 تیرماه روز ملی صنعت معدن همایشی ملی برگزار می‌شود، اظهار کرد: خوشبختانه امسال نیز همچون سال گذشته ۲ واحد تولیدی لرستان در حوزه صنعت و معدن به‌عنوان واحدهای برتر ملی شناخته‌ شدند که مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی افزود: دو واحد شرکت پیرتاک الیگودرز معدن و شرکت داروسازی دکتر جهانگیر در حوزه صنعت نیز به‌عنوان واحد نمونه کشوری انتخاب‌شده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان با اشاره به اینکه تلاش‌های زیادی برای حل مشکلات شرکت شیشه الیگودرز انجام‌شده، بیان کرد: درحالی‌که این واحد برای چندمین بار وارد ماده 141 شده تاکنون تلاش‌های زیادی برای کمک به این واحد تولیدی انجام‌شده و امیدوارم بتوانیم با رایزنی‌ها شرایط را برای حمایت از این واحد مهم تولیدی لرستان مهیا کرد.

صفی خانی اضافه کرد: این کارخانه ۸۰ درصد مصالح لازم برای ساخت سه کوره جدید را از خارج از کشور، وارد کرده و اگر ۲۰ درصد تسهیلات برای ساخت کوره ها در اختیار این واحد قرار بگیرد برای ۶۰ نفر اشتغال جدید نیز ایجاد می شود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان بیان کرد: در خصوص واحد خمیر مایه دورود، شرکت قند لرستان به عنوان سرمایه گذار با پنج میلیارد تومان سرمایه در این طرح مشارکت می کند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد ترغیب برای سرمایه گذرای درزمینهٔ واحد کشتار و بسته‌بندی بهتر است انجام شود، گفت: استان لرستان در حوزه پرورش شترمرغ در صورت احداث کشتارگاه و واحد بسته‌بندی ظرفیت مناسبی دارد و به لحاظ اقتصادی نیز تولید گوشت شترمرغ در استان توجیه‌پذیر است.

صفی خانی اظهار داشت: دیگر مصوبات در ستاد تسهیل گزارش ارائه‌شده در خصوص واحدهای صنعتی و کشاورزی مطرح‌شده است که یک سری با استمهال وام‌های بانکی و جدی در رابطه با بحث رونق تولید گرفته شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سال گذشته از سال‌های خوب در رابطه با تزریق منابع سرمایه در گردش بوده انتظار داریم بانک‌ها امسال نیز کمک کنند که این تزریق منابع سرمایه در گردش پایدار باشد که حفظ و ایجاد اشتغال را در صنایع خود داشته باشیم.

صفی خانی اظهار داشت: امسال پوشاک مدارس توسط تولیدکنندگان استان لرستان و با پارچه‌ای که توسط نساجی‌های استان تهیه‌شده، انجام می‌شود تا دانش آموزان بتوانند از تولیدات استان استفاده کنند.

وی افزود: گردش مالی ما در حوزه البسه و پوشاک مدارس بالای 10 میلیارد تومان در استان لرستان است که به واحدهای تولیدی مستقر کمک می‌کند تا به هر ترتیبی اشتغال خود را حفظ کنند یا ایجاد اشتغال نیز داشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان بیان کرد: درعین‌حال کارخانه نساجی بروجرد به‌عنوان یکی از کارخانه جات ملی ما می‌تواند تولیدات استان لرستان را در رابطه با پوشاک و البسه مدارس تأمین کند. وی عنوان کرد:27 هزار دست البسه از سال گذشته موجودی انبار تولیدکنندگان استان ما است که حسن استفاده از این البسه سبب شده امسال افزایش قیمت در حوزه البسه مدارس نداشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات