خبرهای داغ:
کارشناس ارشد ارتباطات و فعال رسانه ای در گفتگو با بسیج:
کارشناس ارشد ارتباطات و فعال رسانه ای در گفتگو با بسیج فرهنگ را مهم ترین بستر برای جنگ نرم دانست و گفت: طراحان جنگ نرم از بسترهای فرهنگی و راهکارهای اجتماعی برای تغییر ذهنیت و بینش افراد جامعه سود می برند.
کد خبر: ۸۸۷۸۴۷۸
|
۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹

معصومه درخشان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: طراحان جنگ نرم با تاثیر گذاری بر انتخاب ها فرآیند تصمیم گیری و الگوهای رفتاری و تغییر هویت به اهداف خود می رسند در حالی در جنگ سخت نظامی با تخریب و حذف فیزیکی، تصرف و اشغال سرزمین به اهداف از پیش تعیین شده خود می رسند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین ابعاد جنگ نرم بعد فرهنگی آن است که توجه به مقوله ها و داشته های فرهنگی هر کشوری می تواند در ابعاد گسترده تری مورد بحث و ارزیابی قرار گیرد، اظهار داشت: بر همین اساس رهبر فرزانه انقلاب توجه به بحث فرهنگ و جنگ نرم دشمنان را در راس امور دانسته و بر لزوم مقابله با جنگ نرم دشمنان تاکید و تصریح می کنند.

درخشان ادامه داد: وقتی در صحبت های معظم له دقیق می شویم می بینیم ایشان سال ها پیش با درک اهمیت موضوعات فرهنگی و جنگ نرم از سوی دشمن بحث تهاجم فرهنگی را مطرح کرده و سپس از واژه شبیخون فرهنگی استفاده کردند تا اوج دشمنی های معاندان و مستکبران جهانی را با نظام اسلامی نشان دهند.

این فعال رسانه ای اضافه کرد: غارت فرهنگی از ادبیات دیگر رهبری است که ایشان در عرصه امنیتی و تهدید در جنگ نرم مطرح کردند تا از این طریق دولتمردان نظام اسلامی با ابعاد مختلف تهدیدهای فرهنگی و اجتماعی آشنا شوند.

درخشان با اشاره به اینکه عرصه تهدیدهای نرم را می توان به حوزه تهدیدهای سیاسی، حوزه تهدیدهای اقتصادی، حوزه تهدیدهای فرهنگی و اجتماعی، حوزه تهدیدات ارتباطات اجتماعی و تهدیدات علمی و اندیشه ای تقسیم بندی کرد، بیان داشت: حاکمیت ملی، هویت ملی روش زندگی، انسجام سیاسی اجتماعی، تصویر و وجهه بین المللی از مهم ترین موضوعات مرجع امنیت نرم است.

وی با بیان اینکه براندازی نرم، فروپاشی و استحاله در حاکمیت، از اهداف کلی جنگ نرم است و طراحان جنگ نرم با ابزار رسانه درصدد هستند الگوهای رفتاری را تغییر داده و با ایجاد الگوهای جدید موجب ایجاد تعارض با الگوهای رفتاری نظام حاکم می شوند، نفوذ فرهنگی را مهم ترین راهبرد دشمن در این خصوص عنوان کرد.

ارسال نظرات