خبرهای داغ:
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند خبر داد
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند گفت: چهاردهمین مرحله سبد غذایی حمایتی بین مادران باردار و شیرده در شهرستان نهاوند توزیع می شود.
کد خبر: ۸۸۷۸۴۸۴
|
۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵
مومنعلی دارابی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند اظهار داشت: سبد غذایی از سوی موسسه خیرین بنیاد علوی تهران اهدا شده که شامل برنج، ماکارونی، لوبیا چیتی، نخود، عدس، تن ماهی، سویا، پنیر، مرغ، خرما، روغن مایع، حلوا ، عسل و لپه است و برای چهاردهمین بار در سال 95 و 96در بین 202خانوار و افراد واجد شرایط شناسایی شده توزیع می شود.

وی با بیان اینکه سبد غذایی شامل 14 نوع مواد خوراکی مورد نیاز مادران باردار خانوارهای بی بضاعت است، افزود: این اقلام غذایی با هدف پیشگیری از تولد نوزاد نارس، بین مادران باردار خانوارهای کم بـضاعت و بی بضاعت توزیع می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند ادامه داد: علاوه بر رعایت اصول بهداشتی و درمانی، تغذیه سالم و مصرف خوراکی های مناسب در جلوگیری از تولد نوزاد نارس و بیمار حائز اهمیت است.

وی گفت: 60 درصد نیاز مادر باردار به پروتئین از طریق دریافت این سبد غذایی برطرف می شود و این سبد حمایتی به منظور پیشگیری از اختلال وزن مادر در دوران بارداری و افزایش کیفیت شیر مادر در دوران شیردهی به منظور پیشگیری از سوء تغذیه کودک، توزیع آن در شش ماهه اول زندگی استمرار دارد.

دارابی ادامه داد: این اقدام با همکاری موسسه خیرین بنیادعلوی تهران به عنوان متولی این امر و از طریق بررسی پرونده های بهداشتی مادران باردار و به منظور بهبود تغذیه کودکان و مادران این شهرستان انجام شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات