برپایی 1100 پایگاه جمع‌آوری فطریه و کفاره در استان يزد

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد گفت: یک هزار و 100 پایگاه جمع‌آوری فطریه و کفاره در روز عید فطردر سطح استان برپا می شود.
کد خبر: ۸۸۷۸۵۲۳
|
۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛ «غلامرضا مشعلچی» با بیان این که طبق قانون وظیفه جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات برعهده کمیته امداد است، افزود: برای ایجاد هماهنگی لازم برای جمع‌آوری زکات فطریه و کفاره در سطح استان، شورای زکات در شهرستان‌ها با حضور اعضای شورا و دستگاهای مرتبط از جمله فرمانداری‌ها، ادارات بهزیستی و نیروی انتظامی برگزار شده است.

وي تصریح کرد: آموزش‌های لازم در خصوص نیروهای فعال در امر جمع‌آوری زکات فطره و کفاره عمد و غیرعمد شامل بسیجیان، معتمدان محلی و رابطان و نیروهای افتخاری برای مشارکت‌جویی هر چه بیشتر و دعوت از نیکوکاران برای اهداء فطریه و کفاره خود به پایگاه‌های این نهاد ارائه شده است.

مشعلچي آمادگی این نهاد را برای جمع آوری زکات فطریه و کفاره مردم نیکوکار استان در روز عید سعید فطر را اعلام کرد و گفت: پایگاه‌‌های این نهاد در مکان‌های مختلف از جمله معابر اصلی، ورودی و خروجی شهرها‌، پلیس راه، نزدیکی مساجد و مصلاهای برگزاری نماز عید در روز عید فطر برپاست.

وي افزود: یک هزار و 100 پایگاه کمیته امداد در روز عید فطر در سطح استان نسبت به جمع آوری فطریه و کفاره مردم نیکوکار مبادرت می‌کنند که از این میزان پایگاه 530 مرکز مربوط به کمیته امداد، 30 مورد در مراکز نیکوکاری، 500 پایگاه در مساجد و 40 پایگاه نیز به صورت سیار فعال هستند.

مشعلچی خاطرنشان کرد: مردم نیکوکار استان یزد سال گذشته شش میلیارد و 878 میلیون ریال زکات فطریه و کفاره عمد و غیر عمد به نیازمندان اهداء کردند.

معاون كميته امداد در پايان در اين رابطه افزود: سه میلیارد و 493 میلیون ریال از مجموع کمک‌های اهدايی در روز عید سعید فطر سال گذشته مربوط به زکات فطریه عام و سادات و سه میلیارد و 385 میلیون ریال نیز مربوط به کفاره عمد و غیر عمد بوده است.

ارسال نظرات