دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه با اذعان به ناکارآمدی راه حل نظامی در سوریه، راه پایان بحران این کشور را توافق موسکو و واشنگتن دانست.
کد خبر: ۸۸۷۸۵۴۹
|
۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری بسیج، دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه با اذعان به ناکارآمدی راه حل نظامی در سوریه، راه پایان بحران این کشور را توافق موسکو و واشنگتن دانست.

وی در بخش دیگری از این گفتگو توافق روسیه و آمریکا را برای اینکه زمانی در سوریه صلح ایجاد شود ضروری دانست. دور بعدی گفتگوهای صلح سوریه برای 10 جولای برنامه ریزی شده است.

وی همچنین تاکید کرد که با گذشت 6سال از این جنگ وحشتناک به سختی می توان درباره آن ابراز خوش بینی کرد. هر دو طرف هنوز آمادگی مذاکرات مستقیم با هم را ندارند. حل و فصل جنگ های 30ساله احتمالا ساده تر از این جنگ بوده است. هیچ چیز با بحران سوریه قابل قیاس نیست. پیچیدگی های این بحران منحصر به فرد است.

به گزارش تسنیم، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه به دونالد ترامپ هشدار داده و گفت: او حق دارد که با داعش مبارزه کند، داعش دشمن همه است. البته برای اینکه بر داعش غلبه کنیم این کافی نیست که رقه در سوریه را بمباران کنیم. مبارزه موثر با تروریسم باید شرایط اجتماعی را ایجاد کند که دیگر به تروریسم مجوز داده نشود.

 

دی میستورا در ادامه تاکید کرد که جنگ در سوریه برنده نظامی ندارد. این مسئله باید برای بشار اسد هم آشکار شود.

ارسال نظرات