معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل خواستار شد؛

راه اندازی بخش تخصصی ایثار و شهادت در کتابخانه مرکزی اردبیل

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل از مشارکت این بنیاد در راه اندازی کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت خبر داد.
کد خبر: ۸۸۷۸۶۴۸
|
۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حسین صادقی در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ضمن تمجید از تلاش کتابدارن در ترویج فرهنگ کتابخوانی، وجود کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت را در ترویج فرهنگ عاشورایی حائز اهمیت دانسته و گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با تدوین و جمع آوری بیش از 10 هزار نسخه کتاب در خصوص شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، آماده همکاری با اداره کل کتابخانه های عمومی در راه اندازی این کتابخانه تخصصی است.

وی، افزود: بسیاری از مردم، کتابخانه های عمومی را یکی از مراجع فرهنگی جامعه دانسته و از این رو بخش زیادی از اوقات خود را در کتابخانه های عمومی سپری میکنند؛ لذا این مهم، فرصت کم نظیری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تشویق شهروندان به مطالعه کتابهای تخصصی این حوزه مهیا میکند.

صادقی، با ابراز امیدواری نسبت به راه اندازی کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت در بخشی از کتابخانه مرکزی اردبیل، در خصوص کمک های نرم افزاری و سخت افزاری قول مساعد داد.

این مسئول، نزدیکی کتابخانه مرکزی به مراکز گردشگری، موزه دفاع مقدس و یادمان شهدای گمنام را از جمله مزیت های کتابخانه مرکزی اردبیل برشمرده و تصریح کرد: فضاسازی مناسب این کتابخانه، آن را به یکی از مهمترین نمادهای فرهنگی و علمی استان تبدیل کرده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز در این جلسه، با اظهار خرسندی از تمایل مسئولان بنیاد شهید نسبت به راه اندازی کتابخانه تخصصی، از برگزاری جلسات کارشناسی جهت بررسی امکان راه اندازی این بخش در کتابخانه مرکزی اردبیل خبر داد.

رباب عزیزخانی، وجود کتابخانه های تخصصی را یکی از مهمترین نیازهای علمی و فرهنگی استان اردبیل برشمرده و اظهار داشت: این کتابخانه ها، می توانند نقش پر رنگی در پژوهش های علمی و فرهنگی دانشجویان، اساتید و کارشناسان داشته باشند.

وی، همت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در جمع آوری وصیت نامه شهدای استان را تحسین برانگیز دانسته و افزود: چاپ و نشر مجموعه وصیت نامه شهدای استان، کاری بزرگ و ستودنی بود.

عزیزخانی، همچنین به وجود تعداد زیادی از کتابهای حوزه دفاع مقدس و ایثار و شهادت در مخازن کتابخانه های عمومی اشاره کرده و خاطرنشان ساخت: کتابداران استان با احاطه به موضوعات و محتوای کتابهای حوزه ایثار و شهادت، آماده هرگونه راهنمائی مردم و مراجعین جهت بهره مندی هرچه بیش تر از این منابع هستند.

خبرنگار افتخاری بسیج از اردبیل:شهرام آموزگار

ارسال نظرات
آخرین اخبار