خبرهای داغ:
مدیریت حوزه‌های علمیه قزوین اذعان کرد: ماه مبارک رمضان پیام‌های بسیاری را با خود همراه داشت که بندگی خداوند، رعایت حق‌‌الناس، عدم خودخواهی و تقویت حس نوع‌دوستی از مهم‌ترین این پیام‌ها بود.
کد خبر: ۸۸۷۸۶۶۵
|
۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱

حجت الاسلام علی عباسی مدیریت حوزه‌های علمیه استان قزوین، در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، به مناسبت اتمام ماه بندگی و فرارسیدن عید سعید فطر اظهار کرد: ماه مبارک رمضان پیام‌های بسیاری را با خود همراه داشت که بندگی خداوند، رعایت حق‌‌الناس و عدم خودخواهی از مهم‌ترین این پیام‌ها بود.

وی روزه را مظهر بندگی الهی دانسته و تبیین کرد: روزه مظهر بندگی خداوند و بیانگر اوج اطاعت انسان از آفریدگار خود است. 

این مسئول ادامه داد: وقتی انسان در ماه مبارک رمضان یک ماه مطیع فرمان الهی است دیگر خود را بنده و مطیع خداوند می‌داند و دیگر در برابر افکار آلوده ظالمین، مستکبرین و دیگر افراد سر تعظیم فرود نمی‌آورد.

مدیریت حوزه‌های علمیه قزوین تشریح کرد: کنترل شکم در ماه رمضان حقیقتا تمرینی برای کنترل و رعایت خود در برابر موارد مهم دیگری چون حقوق دیگران نیز خواهد بود.

عباسی با اشاره به تقویت حس نوع‌دوستی و عدم خودخواهی در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: خودخواهی نداشتن و دورکردن روحیه خودمحوری حتی در خواسته‌های شخصی خود از دیگر برکات ماه مبارک رمضان است.

وی با اشاره به صفت " ارحم‌الراحمین" بودن خداوند مطرح کرد: خداوند خود ارحم‌الراحیمن است و همه خزائن در دستان اوست و به هرکس که بخواهد عطا می‌کند

این مسئول ب بیان برخی ادعیه وارده در ماه مبارک رمضان بیان کرد: ادعیه این ماه به یک نوع حس نوع دوستی و دلسوزی نسبت به همه جامعه و نه تنها جامعه مسلمان اشاره دارد و تاکید به خواسته‌های وسیع و حتی بین‌المللی افراد دارد.

مدیریت حوزه‌های علمیه قزوین اضافه کرد: با توجه به مطالب گفته شده شعار " نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران" هرگز مطابق با آمیزه های اسلام و رمضان نبوده و لازم است که مسلمانان خواسته‌های خود را گسترده‌تر کرده و برای همه جهانیان دعا کنند.

عباسی در بخش پایانی این گفت‌ و گو خاطرنشان کرد: ما باید در عید سعید فطر از خدا بخواهیم که عباداتمان را در این ماه مقبول درگاهش قرار دهد و اراده و توفیق ادامه داشتن این برکات را تا رمضان سال بعد به ما بدهد.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها