مدیر کل کمیته امداد استان زنجان:

ورود بیش از دو هزار حامی جدید به جمع حامیان همکار با کمیته امداد استان زنجان تا پایان دهه دوم ماه رمضان

براساس آمارهای موجود در این بخش شمار مشارکت کنندگان در طرح های اکرام ومحسنین در پایان دهه دوم ماه رمضان افزایش یک هزارو 680 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است .
کد خبر: ۸۸۷۸۶۹۳
|
۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل کمیته امداد استان زنجان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد در خصوص جذب حامیان طرح های اکرام و محسنین در ماه رمضان از تحقق 64درصدی برنامه پیش بینی شده دراین بخش برای ماه رمضان امسال خبر داد .

هدایت صفریبا بیان اینکه رسیدگی به ایتام و نیازمندان از آموزه های دینی دراسلام و جزو تاکیدات و سفارشات ائمه معصومان (ع) است ، گفت : برنامه های مختلفی برای حمایت از ایتام و خانواده های تحت حمایت این نهاد درقالب طرح محسنین درکمیته امداد اجرا می شود .

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح اکرام و محسنین به منظور مشارکت خیران در حمایت از ایتام و فرزندان محسنین نیازمند تحت حمایت کمیته امداد در این نهاد اجرا می شود، افزود: خيران با مشارکت در طرح اکرام و محسنین زمینه تامین معیشت ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد را فراهم مي كنند.

صفری توسعه کمی و کیفی طرحهای مشارکتی از جمله طرح اکرام ومحسنین را جزو برنامه های مهم کمیته امداد استان در سال جاری عنوان کرد و افزود : استفاده از ظرفیت اقشار مختلف برای مشارکت در این طرح و مناسبت ها و ایام خاص برای جذب خیران در قالب این طرح ا از برنامه های مهم کمیته امداد استان است .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان درادامه به ظرفیت های موجود در ماه رمضان در حوزه دستگیری از ایتام و نیازمندان اشاره کرد و تصریح کرد : ماه رمضان ماه میهمانی خداست از اینرو دلها در این ماه لطیف و رقیق شده وفضای جامعه برای کارهای خیرخواهانه بسیار مهیا است .

وی با اشاره به اینکه مساجد برای اجرای برنامه های مختلف در این ماه ظرفیت بسیار بالایی دارد ، به حامی یابی در شب های قدر در مساجد استان اشاره کرد و ادامه داد : تعداد 41 پایگاه ثبت نام از خیران در قالب طرح اکرام ومحسنین در شب های قدر ایجاد شدکه خیران زنجانی استقبال بسیار مناسبی از این طرح ها در لیالی قدر در استان داشتند .

صفری ازورود دو هزار و 66 حامی جدید به جمع حامیان طرح های اکرام ومحسنین در ماه رمضان خبر داد و گفت : براساس آمارهای موجود در این بخش شمار مشارکت کنندگان در طرح های اکرام ومحسنین در پایان دهه دوم ماه رمضان افزایش یک هزارو 680درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است .

وی همچنین از افزایش مساعدت حامیان طرح های اکرام ومحسنین تا پایان دهه دوم ماه رمضان به فرزندان معنوی خود نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد و تصریح کرد : براساس آمارهای موجودمیزان مساعدت حامیان به فرزندان تحت تکفل خود در قالب طرح اکرام و محسنین تا پایان دهه دوم ماه رمضان سال گذشته 352 میلیون ریال بوده است که این مبلغ با مشارکت مطلوب حامیان در همین مدت با افزایش 364 درصدی یک میلیارد و 634 میلیون ریال است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه فضاسازی انجام شده توسط رسانه ها ، صداوسیما ، خبرگزاریها و جراید به عنوان سفیران کارهای خیر نقش بالایی در ورود افراد و خیران به این حوزه داشته است ، افزود : روحانیت و مسئولان استانی و شهرستانی به ویژه ائمه جمعه استان نیزدر گفتمان سازی فقر زدایی و دستگیری از نیازمندان در افزایش مشارکت خیران در برنامه های کمیته امداد نقش مناسبی داشته اند .

وی یکی از عوامل مهم افزایش میزان مشارکت کنندگان در طرح های اکرام ومحسنین را هماهنگی کشوری با برنامه ماه عسل برای فراخوان ثبت نام خیران درقالب طرح محسنین عنوان کرد و گفت :با جریان سازی انجام شده از طریق برنامه تلویزیونی ماه عسل تعداد 900 نفر به جمع حامان طرح محسنین در استان اضافه شده اند .

صفری در پایان با اشاره به اینکه بسترهای لازم برای مشارکت آسان خیران در طرح های اجرایی کمیته امداد در طول سال به ويژه ماه رمضان فراهم شده است ، اظهارکرد: خیران با مراجعه به دفاتر کمیته امداد استان یا ارسال عدد یک یه شماره 3000333324 و یا ورود به سایت این نهاد به آدرس www.emdad.irو یا شماره گیری #024*8877* در برنامه محرومیت زدایی این نهاد مشارکت کنند. ا

ارسال نظرات
آخرین اخبار