بعد از 3 سال در اجرای پروژه کمربندی سبز، در تابستان سال جاری کمربندی سبز در قالب اردوهای جهادی توسط بسیج سازندگی سپاه مشگین‌شهر و شهرداری مشگین‌شهر عملیاتی می‌شود.
کد خبر: ۸۸۷۸۷۸۱
|
۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشکین به نقل ازپایگاه خبری تحلیلی سفیرمشکین، جلسه پشتیبانی اردوهای جهادی در حاشیه‌شهر با حضور شهرداری و عضو شورای اسلامی مشگین‌شهر برگزار شد.

در این جلسه مسعود خیرجو شهردار مشگین‌شهر با بیان اینکه شهرداری آینه تمام نمای نظام به مردم است گفت: مردم در صورتی که از شهرداری رضایت کافی داشته باشند قطعاً از نظام نیز رضایت خواهند داشت.

وی با اشاره به سابقه کاری خود گفت: سابقه کاری و مدیریتی بنده فراتر از مجموعه شهرداری است اما در این شهر با مشاهده وضعیت نامناسب شهر وارد عرصه خدمت رسانی در مجموعه شهرداری شدم لذا در این راستا هر کس و هر مجموعه‌ای مارا در تلاش برای خدمات رسانی بیشتر یاری کند با کمال میل استقبال خواهیم کرد.

شهردار مشگین‌شهر در خصوص تاخیر در اجرای فعالیت‌های عمرانی در شهر گفت: در زمان حضور بنده در شهرداری فصل کاری پایان یافته بود اما با وجود این کلیه برنامه‌ریزی ها برای فصل کاری تنظیم شده بود که به محض آغاز فصل کاری عملیات عمرانی در نقاط مختلف شهر به صورت گسترده آغاز شده است به طوری که تنها در بحث آسفالت بیش از 10 برابر سال گذشته آسفالت ریزی شده است.

وی در خصوص حاشیه نشینی در مشگین‌شهر گفت: در این شهر 12 منطقه حاشیه نشین با 15 هزار نفر جمعیت در حال زندگی هستند اما متاسفانه به علت ساخت و ساز غیر مجاز تبدیل و یا ادغام آن با شهر کار دشواری است.

وی ادامه داد: از زمان حضور بنده در شهرداری جلوی بیش از 110 مورد از ساخت و ساز غیر مجاز گرفته شده است چرا که معتقد هستیم زیان در زیر بنای کار بهتر از زیان بعد از صرف هزینه هنگفت خواهد بود.

وی تاکید کرد: در طرح جامع شهر تا آخرین واحد مسکونی وارد طرح شده اما توسعه بیشتر آن گرفته شده است و در حال حاضر با تلاش دادستان محترم شهرستان، شهر از لحاظ توسعه و ساخت و ساز به صورت کامل مدیریت می‌شود اما متاسفانه حاشیه شهر خارج از تعهد شهرداری است و عملاً نمی‌تواند خدمات ارائه کند.

به گزارشسفیرمشکین، با توجه به اینکه بسیج سازندگی در طول تابستانه اقدام به رفع محرومیت در حاشیه شهر می‌کند لذا در این جلسه طرح‌هایی برای مشارکت و اصلاح وضعیت حاشیه شهر مطرح شد که طرح کمر بند سبز و کانال کشی برخی از محلات حاشیه شهر که تاکنون بی نتیجه مانده بود مورد تصویب قرار گرفت.

برابر تصویب این جلسه و بازدید میدان از محل اجرای کمر بند سبز و کانال کشی حاشیه شهر مقرر شد در طول تابستان کمر بند سبز در قالب اردوهای جهادی در مسیر بلوار جانبازان تا میدان نماز توسط بسیج سازندگی عملیاتی شود.

به گزارشسفیرمشکین، 3 سال پیش شهرداری وقت و اعضای شورای شهر طرحی کمر بندی سبز را در مسیر بلوار جانبازان تا میدان نماز ارائه کردند که احداث و ایجاد کمربندی سبز در مبلمان شهری نقش بسزایی داشته و می تواند باعث نشاط شهروندان از یکسو و جلوگیری از ساخت و سازهای بی رویه و غیرقانونی از سوی دیگر را سبب شود و معضل حاشیه نشینی در این منطقه مرتفع گردد.

در داخل این کمر بندی سبز احداث کمپینگ گردشگری، نصب آلاچیق ، نصب ست های ورزشی پیش بینی شده بود اما در 3 سال گذشته این طرح ابتر مانده بود.

ارسال نظرات