قائمی هاشمی در گفتگو با «بسیج»:

عید فطر عید بازگشت به فطرت الهی است

کارشناس مذهبی گفت: عید فطر یعنی عید برگشت به فطرت باید مواظب باشیم شیطان عقل ما را به سمت خودش سوق ندهد.
کد خبر: ۸۸۷۸۸۳۶
|
۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
حجت الاسلام سید محمد جواد قائمی هاشمی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: اولین نکته ای که باید گفت این است که یکی از مهمترین درس های ماه مبارک رمضان امر به معروف و نهی از منکر است. معمولا این ماه خیلی ها رعایت کردند و حتی کسانی هم که عذر داشتند حرمت ها را نگه داشتند.

وی افزود: در جامعه فعلی ما امر به معروف و نهی از منکر این فریضه الهی کمرنگ شده و حتی مومنین و مومنات هم نسبت به برخی ناهنجاری ها بی تفاوت هستند و حتی بعضی اوقات در جاهای زیارتی هم تذکری نمی دهند.

کارشناس مذهبی تصریح کرد: نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که دعای عید فطر را بخوانیم این دعا همان"اللهم اهل الکبریاء والعظمه..." است که در قنوت نماز عید فطر خوانده می شود ولی متاسفانه اکثر ما به مضمون آن توجهی نمی کنیم. در این دعا آمده " ان تدخلنی فی کل خیر ..." " وا ن تخرجنی فی کل شر.." در این دعا از خدا می خواهیم ما را داخل کند به هر خیری که محمد و آل محمد را داخل کرده و خارج کند ما را از هر شری که محمد و آل محمد را از آن خارج کرده است.

قائمی هاشمی اظهار داشت: شخصی از پیامبر پرسید آمده ام از همه خوبی ها و همه بدی ها سوال کنم. پیغمبر فرمودند دستت را روی سینه ات بگذار و از خودت سوال کن که آیا این کاری که انجام می دهی خیر است یا شر؟ به خودمان باید مراجعه کنیم که کارمان وجدانا خوب است یا بد؟ خودمان معیار خیر و شر هستیم. عید فطر یعنی عید برگشت به فطرت باید مواظب باشیم شیطان عقل ما را به سمت خودش سوق ندهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار