محصول باقالا در شهرستان طارم عمدتا به صورت خشك و به ميزان جزئي به صورت سبز برداشت مي شود.
کد خبر: ۸۸۷۸۸۳۷
|
۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: هم اکنون عملیات برداشت محصول باقالا از یک هزار و 550 هکتار سطح زیر کشت این محصول در شهرستان طارم آغاز شده است.

مجتبی اسکندری از پیش بینی تولید 5 هزار و 115 تن محصول خشك باقالا طی سال جاری در شهرستان طارم خبر داد و تصریح کرد: ارزش ريالي اين میزان محصول بالغ بر 255 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی تعداد بهره برداران محصول باقالا در شهرستان طارم را یک هزار و 600 نفر اعلام کرد و افزود: اين محصول در شهرستان طارم عمدتا به صورت خشك و به ميزان جزئي به صورت سبز برداشت مي شود.

اسکندری با اشاره به اینکه برداشت باقالا در شهرستان طارم به صورت سبز در ارديبهشت ماه و برداشت خشک آن از اواخر خرداد ماه و اوايل تير ماه آغاز می شود، عنوان کرد: از جمله اقدامات صورت گرفته توسط مديريت جهاد كشاورزي شهرستان طارم در خصوص كشت اين محصول می توان به برگزاري كلاس هاي آموزشي، بازديد‌هاي كارشناسي، تامين نهاده و تنظيم بازار اشاره کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم خاطرنشان کرد: همچنین در سال زراعی جاری یک طرح تحقیقاتی مقایسه ارقام اصلاح شده با ارقام محلی طارم به صورت مشترک با مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان اجرا شده است که از نتایج آن در سال های آتی استفاده خواهد شد.

وی بیان داشت: محصول باقالای توليدي شهرستان طارم همه ساله علاوه بر مصرف در داخل شهرستان، به شهرستان هاي ديگر استان و ساير استان های همجوار از جمله قزوين، تهران، گيلان، آذربايجان غربي و آذربایجان شرقي ارسال مي‌شود.

ارسال نظرات