به مناسبت پنجم تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، رئیس اداره امور عمومی و پشتیبانی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر دوره ی آموزشی مواد مخدر و پیامدهای سوءآن به تدریس دکتر مرادی در اداره کل فنی و حرفه ایی زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۷۸۸۴۰
|
۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، در کارگاه آموزشی دوره مواد مخدر و پیامدهای سوء آن مباحثی پیرامون انواع مواد مخدر و روانگردان ها، عوامل موثر در گرایش برخی افراد به مصرف چنین موادی، آثار و نتایج منفی سوء مصرف آنها، علایم و نشانه های افراد مصرف کننده و راهکارهای پیشگیری و درمان اعتیاد به شرکت کنندگان ارایه داده شد.

در این کارگاه آموزشی مواردی شامل بیکاری، بیدار ماندن برای تحصیل و یا کار، رفع مشکلات جنسی و روانی، تنوع طلبی، ابراز وجود در جمع، میل به کسب سرخوشی کاذب و افزایش تمرکز و اعتماد به نفس از عمده ترین عوامل موثر در گرایش برخی افراد به مصرف انواع مواد مخدر و روانگردان ها به ویژه شیشه اعلام شد.

مهمترین آثار و نتایج منفی سوء مصرف انواع مواد مخدر و روانگردان ها از جمله شیشه که در این کارگاه آموزشی مطرح شد شامل اختلالات روحی و روانی، سکته های قلبی و مغزی، لاغری مفرط، پیری زودرس، توهم، هذیان و ارتکاب انواع جرایم بوده است.

ارسال نظرات