حسن پور گفت: پیشنهاد ما به دولت این است که اگر قصد دارند اقتصاد مقاومتی را محقق کنند و صنعت کشور به رشد و توسعه برسد، لازم است حداقل دو سال به واحدهای فعال و مستعد، تنفس مالیاتی بدهند.
کد خبر: ۸۸۷۸۸۴۸
|
۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۵

غلامرضا حسن پور مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به فشار مالیات بر اصناف و واحدهای تولیدی بازار اظهار داشت: در ظاهر مالیت مشاغل افزایشی ندارد اما در عمل ما شاهد فشاری هستیم که مالیات به واحدهای صنفی و تولیدکننده گان وارد می کند.

وی ادامه داد: آقای نوبخت اواخر سال گذشته از رئیس جمهور خواست تا به دلیل اخذ بیش از 90 درصد مالیات و حصول درآمدهای مالیاتی، از وزیر اقتصاد تقدیر کند؛ سؤال ما این است که آیا دولت بررسی کرده و می داند که برای اخذ این حجم بالای مالیات، چه میزان واحد تولیدی و صنعتی به تعطیلی کشیده شده است؟!

حسن پور با بیان اینکه صرف اخذ مالیات نمی توان گفت که دولت موفق بوده است، گفت: وقتی مالیات های سنگین در چنین شرایطی که رکود بر بازارها حاکم است، اخذ می شوند، باعث می شود ضربات سهمگینی بر اقتصاد کشور و بخصوص اقتصاد خرد وارد گردد. دولت باید به فکر آن 40 درصد فرارهای مالیاتی باشد و صنوف گردن کلفتی که از پرداخت مالیات شانه خالی می کنند را دنبال کند.

رئیس سازمان بسیج اصناف با تأکید بر اینکه مالیات مشاغل هدفمند نیست، تصریح کرد: پیشنهاد ما به دولت این است که اگر قصد دارند اقتصاد مقاومتی را محقق کنند و صنعت کشور به رشد و توسعه برسد، لازم است حداقل دو سال به واحدهای فعال و مستعد، تنفس مالیاتی بدهند، بسیج هم در این بین آماده است برای راستی آزمایی واحدهای صنفی به دولت کمک کند و واحدهایی که می توانند با موفقیت از این طرح خارج شوند را به دولت معرفی کند.

ارسال نظرات