حجت الاسلام علم الهدی در گفتگو با «بسیج»:
مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف گفت: بنا بود ماه رمضان ما را به انسان با تقوی تبدیل کند و ما این تغییر را در وجود خود بیابیم.
کد خبر: ۸۸۷۸۸۵۲
|
۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
حجت الاسلام سید جعفر علم الهدی مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با تبریک عید فطر گفت: عید فطر یعنی عید عبادت و جشن بر سعادت انجام وظیفه نسبت به ذات مقدس خدا.

وی افزود: شب عید فطر را به نام "لیله الجوائز" شبی که جایزه ها را پخش می کنند گذاشته اند. قرار بود یک ماه برای اطاعت خدا اقدام کنیم تا نتیجه آن پاکی و طهارت باشد و پرهیزکار شویم. یعنی بنا بود ماه رمضان ما را به انسان با تقوی تبدیل کند و ما این تغییر را در وجود خود بیابیم.

مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف اظهار داشت: شب عید فطر موقعیت مطلوبی است که فکر کنیم چقدر در این حرکت معنوی قدم برداشته ایم تا به درجات عالی برسیم. شب عید فطر را باید تا صبح احیاء نگه داشت و شب زنده داری کرد و بنده برای آنکه نشان دهد چگونه تغییر کرده باید برای خود و افراد تحت تکفل فطریه کنار بگذارد.

حجت الاسلام علم الهدی بیان داشت: جالب این است که سفارش شده ابتدا این فطریه به ارحام نیازمند داده شود بعد همسایگان و بعد افراد دورتر و مستحب است تا قبل از نماز عید فطر به دست فقیر برسد. در نماز عید بهتر است بعد از سوره حمد سوره اعلی خوانده شود که در آن آمده کسی که تزکیه کند رستگار می شود.

ارسال نظرات