خبرهای داغ:
امام جمعه گلپايگان

لباس سپاه، نشان معنويت و آرامش است

حجت الاسلام علاءالديني خطيب جمعه گلپايگان در جمع پاسداران ناحيه گلپايگان: گفتمان سپاه، ايثار، جهاد و شهادت است و سپاه در عمل ثابت كرده است كه پيرو مكتب سرخ عاشوراست.
کد خبر: ۸۸۷۸۸۵۹
|
۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶

حجت الاسلام والمسلمين علاءالديني در جلسه اخلاق در جمع پاسداران و سربازان وظيفه در حسينيه سيدالشهداء ناحيه مقاومت بسيج گلپايگان در بيان اهميت گفتمان ايثار و شهادت اظهار داشت: امروز در هرنقطه اي صحبت از حماسه است ريشه اي در 8 سال دفاع مقدس دارد. لباس سپاه، نشان معنويت و آرامش است و يك مسئوليت سنگين ايجاد مي كند. هرگاه گفتمان ها پر رنگ شود بايد عملكرد نيز پر رنگ شود. گفتمان سپاه، ايثار، جهاد و شهادت است و سپاه در عمل ثابت كرده است كه پيرو مكتب سرخ عاشوراست.

خطيب جمعه گلپايگان، امام خميني(ره) را طلايه دار بيداري اسلامي در منطقه و جهان ناميد و گفت: امام خميني(ره) در هدايت امت گامهاي مهمي را برداشته اند و شعارها را در عمل تحقق بخشيدند. بيداري اسلامي كه امروز در سطح منطقه و جهان شاهد آن هستيم به پشتوانه انقلاب اسلامي شكل گرفت. حضرت امام (ره) از ابتدا طوري انقلاب را ترسيم كردند كه آرمانها و اهداف مشخص بود و آن نشان از ريشه دار بودن اين نهضت در مكتب عاشورا دارد. انقلاب با شعار عزت خواهي و مبارزه با ظلم و فساد حركت خود را شكل داد. انقلاب اسلامي و جامعه اسلامي مأمور است نه تنها در مقابل مستكبران سكوت نكند بلكه راه ايستادگي ،مقاومت و مبارزه را پيش بگيرد.

وي در ادامه با اشاره به حوادث تروريستي اخير تهران خاطر نشان كرد: حوادث اخير تهران از جهتي تلخ بود ولي در اين حوادث، عظمت سپاه به جهان مخابره شد. پاسداران، سربازان مكتب شهادت هستند و اين را در حادثه تهران ثابت كردند. امروز مي بايستي سپاه تقويت گردد. عده اي سعي دارند جايگاه سپاه و نهاده اي انقلابي را تضعيف نمايند، اما دست خدا بالاي همه دستهاست، آنها در تفكرات اشتباه خود منكوب خواهند شد. لذا همگان هشيار باشند .

حجت الاسلام علاءالديني در خصوص تفكر استعماري جدايي دين از سياست اظهار داشت: امروز علماي ما در خصوص ربا و مضرات آن براي فرد و اجتماع صحبت مي كنند و هشدار مي دهند، اما عده اي منحرف مي گويند شما به بهشت و جهنم مردم كاري نداشته باشيد و با دنياي مردم كاري نداشته باشيد. اين افراد نه دنياي مردم را ساختند و نه براي آخرت آنها كاري كردند. اين همان تفكر جدايي دين از سياست است و اين تفكر محكوم به شكست است.

خطيب جمعه گلپايگان با اشاره به غزوه بدر و جريان مبارزات صدر اسلام، به رويارويي دو تفكر نمي شود و نمي توانيم و مي شود و مي توانيم اشاره كرد و اظهار داشت: دوستداران انقلاب، امروز با روحيه جهادي و با تفكر مي شود و مي توانيم در حال پيشبرد اهداف انقلاب در جهان هستند و سكوت و آرامش آنان نشان از عمق تفكر ولايي و اسلامي است و نشأت گرفته از قدرت مستحكم و بنيان مرصوص ايشان است.

حجت الاسلام والمسلمين علاء الديني در پايان خاطر نشان كرد: در چنين شرايطي بايد با بصيرت و هشياري و شناخت اوضاع پيراموني، نگذاشت عده اي با استفاده از ايجاد فضاي غفلت و شبهات مسموم، اهداف شوم خود را دنبال كنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار