شیخی گفت: اقدامات دولت تنها مسکن را در رکود عمیق برد و بالغ بر 300 مورد از وابسته ها به صنعت ساخت و سازهای عمرانی را تعطیل کرد.
کد خبر: ۸۸۷۸۸۶۸
|
۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۶

دکترعبدالمجید شیخی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره اقدامات دولت برای رهایی مسکن از رکود گفت: با هر منطقی و استدلالی که در نظر بگیرید باید برنامه و اقدامات دولت به سمتی جهت گیری شود که مسکن از مشکلات پیرامونی خود به اصلاح خلاص شود اما این کارها بلعکس بود.

وی افزود: اقدامات دولت تنها مسکن را در رکود عمیق برد و بالغ بر 300 مورد از وابسته ها به صنعت ساخت و سازهای عمرانی را تعطیل کرد. کارگاه های سنگ بری و مواد کانی ها، کارخانه های سیمان سازی و تولید آن همگی در حالت تعلیق یا نیمه تعطیلی قرار گرفته اند و یا با حداقل ظرفیت خود کار می کنند.

این کارشناس در خصوص انجام عملیاتی جهت از بین بردن دست دلالان از بازار مسکن گفت: دولت بجای عرضه کردن مسکن مهر به مردم طرح وام مسکن را عملیاتی کرد. با انجام این کار فرصت خوبی برای دلال ها و رانت خواران به وجود آمد. حتی مجوزی که برای فروش مسکن مهر به غیر صادر شد به نفع دلالان شد نه مردمی که با درآمد اندکی دارند شاید بعید باشد توانایی خرید یک خانه حتی تا آخر عمر را داشته باشند.

دکتر شیخی عنوان کرد: قشری که به سمت خریدن خانه، وام و قرض روی می آورند همگی سطح پایین جامعه اند و عملا توانایی بازپرداخت این وام های سنگین را ندارند. علاوه بر همه ایناها وام های مسکن یک مسئله شبهه ناک درش وجود دارد که سوال ایجاد کرده است که چطور باعث عرضه این وام ها شده؟

ارسال نظرات