خبرهای داغ:
کبیری گفت: اهدای مشاوره حقوقی به صورت رایگان توسط یک وکیل یا قاضی در دادگستری اردستان از جمله فعالیتهای یکسال گذشته دادگستری اردستان بوده است.
کد خبر: ۸۸۷۸۸۶۹
|
۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردستان؛ رئیس دادگستری اردستان در نشست خبری بمناسبت هفته قوه قضائیه در دادگستری اظهار کرد: اردستان دارای چهار شورای حل اختلاف بوده که در شعبه های اول و دوم رسیدگی حقوقی انجام می شود.
محمد رضا کبیری گفت: هفتم تیر یادآور شهادت شهید بهشتی و ۷۲ نفر از یاران شهیدش را تبریک و تهنیت گفت و یاد نماینده شهید اردستان و شهدای این حادثه مربوط به شهرستان اردستان را گرامی می داریم.
وی ضمن ارزیابی مثبت در خصوص عملکرد شعبه ۱۰۱ کیفری دوم اردستان، تصریح کرد: شعبه ۱۰۱ اردستان در یکسال گذشته ۱۶۴۸ فقره پرونده ورودی  و ۱۷۰۹ فقره پرونده خروجی داشته است.
کبیری همچنین با اشاره به پرونده های ورودی شعبه اول عمومی اردستان در یکسال گذشته که ۱۳۳۳ فقره بوده خاطرنشان کرد: پرونده های مختومه ۱۴۸۳ فقره بوده که در مجموع ارزیابی مثبتی را داشته است.
رئیس دادگستری اردستان با بیان اینکه شعبه اول عمومی ضمن رسیدگی به پرونده های حقوقی که رسیدگی می کند، تصریح کرد: این شعبه پرونده های دادگاه انفلاب، پرونده اطفال و نوجوانان و پرونده های خانواده را بصورت ویژه رسیدگی می کند.
وی شعبه سوم شورای حل اختلاف اردستان را شعبه سازشی اعلام کرد که پرونده ها برای سازش به آنجا ارجاع و در صورت عدم سازش مجدد به دادگستری برگشت داده می شود.
کبیری در کل، پرونده های ورودی شعب دادگستری اردستان در یکسال گذشته را ۹ هزار و ۳۵۶ فقره پرونده اعلام کرد که خروجی آن نیز۹ هزار و ۳۳۵ فقره مختومه شده که از نظر عملکرد  منفی ۲۱ بوده است.
رئیس دادگستری اردستان از لحاظ کسرت پرونده ها در حوزه قضائیه شهرستان همچون سالهای قبل «جرم توهین» در درجه اول بوده که با ۶۵۲فقره پرونده  در حال رسیدگی است.
وی تصادفات با ۵۶۷ فقره، سرقت با ۵۱۶ فقره پرونده، چک با ۲۶۱ فقره، مواد مخدر۲۳۱ فقره و از نظر حقوقی بیشترین پرونده مطالبه وجه با ۳۲۸ فقره بوده که در یکسال گذشته رسیدگی شده است.
کبیری از عمده مشکلات شهرستان اردستان را نداشتن زندان عنوان کرد و اظهار کرد: ساخت بازداشتگاهی ۱۵۰ نفری برای شهرستان در دست بررسی و پیگیری است تا با تخصیص بودجه ساخت آن آغاز شود.
رئیس دادگستری اردستان خاطر نشان کرد این دادگستری در خصوص تکمیل کادر اداری از ۱۰۰ درصد در حال حاضر ۴۵ درصد محقق شده که بعضی از کارمندان دو یا سه کار را باهم انجام می دهند و کمبود مکان و نداشتن آسایشگاه و نمازخانه از مشکلات عدیده  دادگستری اردستان است.
وی در خصوص وقت رسیدگی گفت: وقت رسیدگی در سنوات گذشته در فرصت های سه ماه انجام می شد ولی با همت همکاران این فرصت حدود ۳۰ تا ۴۰ روزه انجام می شود.
کبیری در ادامه اظهار داشت: اهدای مشاوره حقوقی به صورت رایگان توسط یک وکیل یا قاضی در دادگستری اردستان از جمله فعالیتهای یکسال گذشته دادگستری اردستان بوده است.
رئیس دادگستری اردستان در خصوص بایگانی پرونده های الکترونیکی هم گفت: تا کنون دو هزار و ۸۷۶ پرونده بایگانی شده و در خصوص شوراها ۱۲ هزار پرونده بایگانی شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها