خبرگزاری بسیج: نماز عيد سعيد فطر رأس ساعت 7:30 صبح در فضای بیرونی ضلع جنوبی آستان مقدّس حضرت عبدالعظيم حسنی عليه السلام ، باشکوه و یکپارچه اقامه می شود.
کد خبر: ۸۸۷۸۹۰۵
|
۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ پیش بینی و برنامه ریزی های لازم در مورد مفروش سازی و پوشش صوتی سراسری و سایر خدمات قابل ارائه به زائرین انجام شده است، لذا برای تکرار نماز عید در داخل آستان مقدّس برنامه ریزی دیگری صورت نپذیرفته است .

صندوق های جمع آوری زكات فطريه و كفاره نيز در نقاط مختلف آستان مقدس حضرت عبدالعظيم حسنی عليه السلام جهت جمع آوری فطريه مردم مؤمن و خداجو آماده است. نماز عيد فطر يكی از اجتماعات بزرگ عبادی سياسی است كه در طول تاريخ اسلام مورد توجّه خاص مسلمين و عامل مؤثری در زمينه همدلی و روشنگری اذهان عمومی و هشدار در مورد توطئه ها و دسيسه های دشمنان بوده است.

وقت نماز عيد فطر از اول طلوع آفتاب روز عيد تا ظهر بوده و دو ركعت است كه در ركعت اول بعد از حمد و سوره پنج قنوت و در ركعت دوم چهار قنوت خوانده مي شود.

نماز وحدت بخش عيد فطر بستری براي بيان وقايع روز و تشريح سياستهای تفرقه افكنانه دشمنان اسلام و مسلمانان است كه اين فرصت در ايران اسلامي به درستی مورد توجه و بهره برداری قرار مي گيرد.

در جشن بازگشت به خويشتن و سپاس از خالق هستی، مسلمانان روزه دار مبلغی را نيز بعنوان فطريه پرداخت مي كنند كه در فقرزدايی از جامعه و تأمين نيازهای اقشار كم درآمد مؤثر است.

ارسال نظرات