عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه در خطبه های عید فطر این شهرستان با اشاره به فضلیت روزه داری در ماه مبارک رمضان و جایگاه معنوی عید سعید فطر گفت: این عید بزرگ امت اسلامی، شبیه روز و ایام به روز قیامت است.
کد خبر: ۸۸۷۸۹۵۵
|
۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی افزود: در روز قیامت به عنوان روز حسابرسی اعمال، تمامی انسان ها از قبرها و از زیرخاک بیرون آمده و در برابر محکمه الهی قرار می گیرند.
وی ادامه داد: در روز عید سعید فطر نیز همانند روز قیامت، مردم مسلمان و رزوه دار پس از یک ماه عبادت به درگاه الهی در برابر پروردگار خود به تسبیح و عبادت از خانه بیرون می آیند.
حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به بخشش گناهان در روز عید فطر اضافه کرد: خدوند به بندگان روزه دار خود در ماه مبارک رمضان مژده بخشش گناهان و وعده ثواب و اجر اخروی را برای آنان داده است.
وی با بیان اینکه هر روزی که در آن گناه نباشد عید است گفت: سعی کنیم هر روزمان عید بوده و خود را همواره در برابر محکمه عدل الهی حاضر بدانیم.
وی افزود: از ارتکاب معصیت و گناهان دوری کرده و حال و هوای معنوی ماه مبارک رمضان را همواره با خود همراه کنیم.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به پرداخت زکات فطریه توسط آحاد امت اسلامی در عید سعید فطر اضافه کرد: پرداخت این زکات بر هر مسلمانی در این روز واجب بوده و باید این فریضه الهی انجام شود.
ارسال نظرات