امام‌جمعه بروجرد:

عید فطر روز شرف حضور در پیشگاه الهی است

امام‌جمعه بروجرد گفت: عید فطر روز شرف حضور در پیشگاه الهی و عید فطر روز رسیدن به سعادت، فلاح و رستگاری، روز پیروزی بر نفس اماره و شهوات است.
کد خبر: ۸۸۷۸۹۶۶
|
۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن ترابی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در مسجد امام خمینی (ره) اظهار داشت: همزمان با سفر ترامپ به عربستان نسخه گروهک تروریستی داعش در حال پیچیده شدن است و به‌زودی شاهد نابودی داعش در عراق و سوریه خواهیم بود.
وی افزود: شکست داعش در منطقه پدید آوردگان آن را با نگرانی روبرو کرده و به فکر چاره برای جلوگیری از فروپاشی و شکست آن هستند.
امام‌جمعه بروجرد تحولات درون خاندان آل سعود و ولیعهدی محمد بن سلمان در آستانه روز جهانی قدس را از پیامدهای سفر ترامپ به عربستان دانست و اضافه کرد: این اقدامات با موافقت سردمداران آمریکا در خاندان آل سعود ایجادشده و ثمره‌ای جز تضعیف موقعیت کشورهای صهیونیستی و گروهای تکفیری و تقویت جبهه مقاومت در منطقه نخواهد داشت.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین ترابی بیان کرد: متأسفانه نسل‌کشی یمنی‌ها در ماه رمضان نیز در سایه سکوت مرگبار سازمان‌های بین‌المللی ادامه داشت و بیماری و با نیز جان بیش از 300 هزار یمنی را تهدید می‌کند.
وی ادامه داد: 17 میلیون یمنی با کمبود مواد غذایی روبرو هستند و هفت میلیون تن نیز قحطی‌زده شده‌اند.
امام‌جمعه بروجرد اظهار کرد: آل سعود با حمایت استکبار جهانی مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن را موردتهاجم قرار داده و تاکنون بیش از هشت هزار تن از مردم مسلمان این کشور را به شهادت رسانده و هزاران تن را نیز مجروح کرده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین ترابی اضافه کرد: در طول این سه سال آل سعود تلاش می‌کند که مردم یمن را شکست دهد ولی با مقاومت مثال‌زدنی مردم مسلمان این کشور روبرو شده و به‌زانو درآمده است.

وی عید فطر را روز شرف حضور در پیشگاه الهی خواند و افزود: عید فطر روز رسیدن به سعادت، فلاح و رستگاری، روز پیروزی بر نفس اماره و شهوات است.

وی روز عید را روز پیروزی در جهاد اکبر دانست و ادامه داد: ماه مبارک رمضان میدان بزرگ تلاش و مجاهدت برای طی کردن مراحل رشد و کمال معنویات بود و عید سعید فطر روز رسیدن به مقام قرب الهی در مهمانسرای خداوند متعال است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات