نماز عید فطر در سراسر استان مرکزی اقامه شد

وحدت و انسجام مسلمین در عیدفطر دشمن‌شکن است/تخریب چهره سپاه یعنی بازی در زمین دشمن

یک ماه روزه و روزه‌داری در حالی به پایان رسید که بندگان خالص خدا در صفوف منسجم نماز عید فطر بار دیگر وحدت و انجسام جامعه اسلامی را به رخ جهانیان کشاندند.
کد خبر: ۸۸۷۸۹۸۶
|
۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ نماز عید فطر، به عنوان پایانی پرشور بر ماه میهمانی خدا در سراسر استان مرکزی باشکوه هرچه تمام‌تر برگزار شد.

عید سعید فطر، موسم شکرگزاری به حریم کبریایی حضرت حق برای توفیق یافتن یک ماه بندگی و عبادت‌های خالصانه است.

عید فطر، حضور در ضیافت رب کریم است، عیدی که هدیه خداوند به مومنان و پرهیزگارانی است که با روزه داری‌ها، شب زنده‌داری‌ها و نیایش‌های عارفانه خود، زنگار گناه از قلب زدوده و قلب و وجود خویش را از محبت هرچه غیر از معبود بی همتا پاک کرده اند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی: دولتمردان در طرح نظرات خود، تابع منطق باشند

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های نماز عید فطر اراک ماه رمضان را فرصتی برای خودسازی و تقرب به درگاه الهی دانست و گفت: انس با قرآن، شبهای قدر، حضور در راهپیمایی روز قدس و ایجاد زمینه برای ارتقای معنوی از نعمات و برکات خداوند متعال در این ماه مبارک است.

وی افزود: عید سعید فطر به‌عنوان روز اتحاد و وحدت مسلمانان است و باید خداوند را در برابر همه نعمت‌هایی که به ما بخشیده شکرگزار باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: تکفیری‌های پاسخ اقدامات تروریستی خود را که 12 رمضان در تهران انجام داده بودند را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه گرفتند.

وی دو قطبی سازی فضای کشور را نقشه بیگانگان دانست و گفت: همه ما باید بدانیم که جامعه ما یک قطب نما بیشتر ندارد و همه باید پشت سر رهبر انقلاب حرکت کنیم و فرمان‌بردار باشیم.

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی با تاکید بر لزوم هوشیاری و حفظ وحدت در برابر دشمنان گفت: اگر انتقادی در سطح جامعه وجود دارد باید به صورت حکیمانه انتقاد کنیم. چراکه دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه در جامعه هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود به هفته قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: قوه قضاییه باید با قاطعیت با فساد برخورد کند و به احدی اجازه ظلم به مظلوم را ندهد و در این مسیر لازم است که نیروهای نظامی و انتظامی نیز قوه قضاییه را حمایت کنند.

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی با اشاره به سخنان برخی از دولتمردان درخصوص دولت بی‌تفنگ و تفنگدار گفت: مسئولین کشور باید نظرات خود را با منطق عنوان کنند، صحبت‌های دولتی‌ها درباره دولت با تفنگ و دولت بی‌تفنگ حرف‌های بی‌اساسی است.

وی به مشکلات صنایع استان و تعطیلی واحدهای تولیدی استان اشاره کرد و گفت: مگر کارخانه آذرآب اراک را به تفنگ دارها دادند که امروز به خاک سیاه نشسته است؟ نامه نگاری‌های بسیاری برای حل مشکلات کارخانه‌های استان صورت گرفته است و نباید اجازه داد سرمایه‌های کشور در مسیر مدیریت نادرست توسط بورس و بورس بازی به آتش کشیده شود.

امام جمعه کمیجان: تخریب چهره سپاه، بازی در زمین دشمن است

حجت‌الاسلام مقدسی‌پور امام جمعه شهرستان کمیجان در خطبه نماز عید فطر این شهرستان عید فطر را بازگشت به فطرت الهی دانست و گفت: مومنان در طول ماه رمضان با استغفار و تصفیه روح و جان، خود را پاک نموده و به فطرت واقعی خود باز می‌گردند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به تخریب چهره سپاه پاسداران از سوی برخی دولتمردان اشاره کرد و گفت: تخریب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حمله به آن از سوی برخی چهره ها و جریان های سیاسی، درست در شرایطی که دشمنان اقدامات ویژه‌ای را علیه این نهاد انقلابی رقم زده‌اند قابل تحمل نیست.

امام جمعه شهرستان کمیجان با تاکید بر اینکه امروز کشور بیش از هر زمانی دیگر نیازمند قدرت دفاعی و نظامی است، گفت: باتوجه به شرایط منطقه‌ای و جهانی می‌طلبد که مسئولین در اعلام مواضع خود دقت و احتیاط بیشتری داشته باشند تا امکان هر گونه سواستفاده برای دشمنان کشور و انقلاب فراهم نشود.

شازند: فلسفه عید فطر به ولایت گره خورده است

حجت‌الاسلام موسوی امام جمعه شهرستان شازند در خطبه‌های نماز عید فطر، ضمن تبریک این عید بزرگ به همه مسلمین جهان گفت: تقوا بزرگترین دستاورد این ماه معنوی است که باید تلاش کنیم بعد از این ماه نیز در حفظ آن کوشا باشیم.

وی افزود: عید فطر اجابت دعای بندگان برای پیروزی بر هوای نفس و سربلندی از آزمایش خداوند ازلی است.

امام جمعه شهرستان شازند تصریح کرد: مسلمانان با حضور در نماز عید سعید فطر، بار دیگر وحدت و همبستگی خود را به رخ جهانیان می‌کشند.

حجت‌الاسلام موسوی در پایان با اشاره به آثار تربیتی عید فطر بیان کرد: فلسفه عید، نماز و روزه به ولایت گره خورده است و این ولایت است که به عنوان حلقه محکم این عبادات مطرح است.

دلیجان: وحدت امت اسلامی در مقابل کفر جهانی مهم‌ترین پیام نماز عید فطر

حجت‌الاسلام محمدتقی کرامتی امام جمعه دلیجان در خطبه‌های نماز عید سعید فطر این شهرستان عید فطر را از مهم‌ترین جشن‌ها و اعیاد مسلمانان جهان دانست و گفت: مهمترین پیام این عید سعید وحدت و انسجام امت اسلامی بر علیه کفر جهانی است.

وی بر حفظ دستاوردهای ماه رمضان تاکید کرد و افزود: مردم باید بعد از یک ماه بندگی و عبادت صفای باطنی و روح معنوی را در خود نگه دارند.

حجت‌الاسلام کرامتی در پایان بر لزوم حفظ وحدت تاکید و خاطرنشان کرد: دشمنان تلاش دارند تا با برهم زدن اتحاد و همدلی بین مسلمانان و ایجاد نفاق و چند دستگی بین جوامع اسلامی است تا بتوانند برنامه های خود را پیش ببرند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات