خبرهای داغ:
استاندار خوزستان

توجه به تامین آب شرب و کشاورزی بخش مرکزی اهواز،نیاز مردم

تامین آب شرب و کشاورزی در بخش های مرکزی روستاهای بالادست و پایین دست رودخانهدهای کرخه دز و نهر شاوور موضوعی بود که توسط نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی درجلسه ای با حصور استاندار و مسئولین مرتبط مطرح وپیگیری شد
کد خبر: ۸۸۷۹۰۲۸
|
۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اهواز؛ غلامرضا شریعتی پس از نشست بررسی مشکلات آب شرب و کشاورزی بخش مرکزی اهواز که در استاندارى برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به درخواست نمایندگان مردم شریف اهواز، کارون، باوی و حمیدیه پیرامون مسائل مربوط به آب شرب و کشاورزی در بخش مرکزی اهواز این نشست برگزار شد.

وى در مورد مشكلات مربوط به تامین آب کشاورزی افزود: مردم در بخش مرکزی اهواز در انتهای خط بوده و تامین آب آن‌ها به سختی انجام می‌شود. مقرر شد فرمانداران با هماهنگی معاون عمرانی استانداری و سازمان آب و برق خوزستان برنامه‌ای مدون همراه با نوبت‌بندی تنظیم كنند و ضامن اجرای آن هم فرمانداران خواهند بود.

شریعتی تاکید کرد: این برنامه در راستای توزیع عادلانه آب برای کشت تابستانه خواهد بود تا نقاط پایین‌دست مورد کم لطفی و غفلت قرار نگیرند.

وی افزود: در زمینه آب شرب هم قرار شد برای روستاهای قلعه سحر، مراونه، دغاغله و سایر روستاهایی که در وضعیت حاد هستند ظرف یک‌ماه تقویت پمپاژ صورت بگیرد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: تاسیسات آب مراونه طی یک ماه بازسازی و لایروبی خواهد شد. همچنین تصفیه خانه آب منطقه قلعه سحر ظرف یک سال به اتمام خواهد رسید و ان‌شاءالله با بهره‌برداری از این تاسیسات آب شرب مناطق الباجی، الهایی، قلعه سحر، مراونه و روستاهایی که در آن مسیر هستند تامین خواهد شد اما طی این یک سال از طریق تقویت پمپاژ و افزودن یک تانکر به تانکر فعلی تلاش خواهد شد آبرسانی در این مناطق به نحو مطلوبی انجام شود.

همچنين استاندار خوزستان روز گذشته در آیین افتتاح طرح بهسازی و آسفالت معابر روستای بیت باوی از توابع بخش مشراگه شهرستان رامشیر با تبریک حلول عید سعید فطر اظهار کرد: اهالی این روستا بحمدالله عمدتا جزو افراد تحصیلکرده و فرهنگیان هستند و این مایه فخر و مباهات است و امروز آسفالت و بهسازی معابر آن انجام شده است.

وي با بیان اینکه باید خدمات‌رسانی به روستاها بیش از پیش افزایش یابد، عنوان کرد: دولت تدبیر و امید در رسیدگی به مناطق محروم عنایت ویژه‌ای داشته است.

شريعتي افزود: یک ماه پیش کلنگ‌زنی طرح آبرسانی به این منطقه انجام شد و تا امروز لوله‌گذاری به میزان پنج کیلومتر اجرا شده و ۱۰ کیلومتر آن باقی مانده است و امیدواریم ظرف یک تا دو ماه آینده تکمیل شود تا آبرسانی که جزو وظایف حاکمیتی است برای مردم منطقه فراهم شود.

وى با اشاره به طرح بهسازی و آسفالت معابر خاطرنشان کرد: نحوه انجام کار که در این منطقه انجام شد و همه دست به دست دادند تا کار انجام شود باید در روستاهای مختلف استان تبدیل به الگو شود و باید سعی کنیم خدمات رسانی به روستاها بیش از پیش افزایش یابد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در زمینه رسیدگی به مناطق محروم عنایت ویژه‌ای داشته و با ایجاد زیرساخت‌ها در جهت توازن منطقه‌ای و ایستایی جمعیت در مناطق مختلف اقدام كرده است تا از تمرکز جمعیت در نقاط خاص جلوگیری شود.

شریعتی ادامه داد: این امر هم جز با کارهایی در جهت بهبود شرایط زیست در مناطق کمتر توسعه‌یافته محقق نمى‌شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: رسیدگی به مناطق محروم موجب پراکندگی جمعیت مى‌شود که این امر باعث افزایش ضریب امنیت ملی خواهد شد.

وى خاطرنشان کرد: از آقای آخوندی که همواره نگاه باز و مساعدی در کمک به مناطق کمتر توسعه‌یافته و استان خوزستان داشته، تقدیر و تشکر می‌کنم.

استاندار خوزستان یادآور شد: تلاش و پیگیری و هماهنگی همه مسوولان از جمله نماینده شهرستان رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان رامشیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان موجب شد که این کار امروز به سرانجام برسد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار