خبرهای داغ:
كتاب «ظرفيت‌شناسي ژانرهاي سينمايي» به همت اداره‌كل پژوهش‌هاي اسلامي رسانه به چاپ رسيد.
کد خبر: ۸۸۷۹۱۷۰
|
۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
كتاب «ظرفيت‌شناسي ژانرهاي سينمايي» منتشر شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، کتاب ظرفیت‌شناسی ژانرهای سینمایی از هفت اصلی مانند دین، ژانرها، ژانر زندگی‌نامه‌ای، ژانر نوآر، ژانر جنایی ـ پلیسی، ژانر علمی ـ تخیلی و نتیجه‌گیری و ارائه راهکار تشکیل شده است و در این اثر نویسنده تلاش می‌کند از ژانرهای سینمایی برای ارائه مفاهیم دینی استفاده کند.

مباحثی در زمینه تعریف دین، مفاهیم دینی، دین از نظر متفکران غربی، دین از نظر متفکران اسلامی و جنبه‌های مختلف دین در فصل اول این کتاب تبیین شده است.

چالش‌های حوزه ژانر، کاربران حوزه ژانر، ترمینولوژی، ویژگی‌ها و تاریخچه ژانر، اصطلاح زیرژانر یا ژانرهای فرعی، محدوده‌های ژانریک، ژانر و صنعت سینما، ژانر و سبک، ژانر و روایت، ژانر در چارچوب تحلیل نئوفرمالیستی فیلم، رویکرد دوگانه در تحلیل ژانرها، مبانی فلسفی ژانرها و ظرفیت دینی ژانرها در نسبت با مبانی دینی را می‌توان از عناوین مباحث فصل دوم این کتاب ذکر کرد.

تعریف ژانر زندگی‌نامه­، ژانر زندگی نامه‌ای و ادبیات، ظرفیت انسان‌شناختی ژانر زندگی‌نامه‌ای، ظرفیت هستی‌شناختی ژانر زندگی­نامه‌­ای، ظرفیت معرفت‌شناختی ژانر زندگی­نامه­‌ای و سنجش ظرفیت موجود در ژانر زندگی‌نامه‌ای برای ارائه مفاهیم دینی از دیگر مباحث ذکر شده در این کتاب است.

مبانی انسان‌شناختی ژانر نوآر، مبنای هستی‌شناختی ژانر نوآر، ظرفیت انسان‌شناسانه ژانر نوآر و ظرفیت هستی‌شناسانه ژانر نوآر از دیگر مباحث این کتاب است.

در بخش پنجم مبنای انسان‌شناختی، هستی‌شناختی و معرفت‌شناختی ژانر جنایی ـ پلیسی تبیین شده است. در بخش ارائه راهکار به عنوان فصل پایانی تحلیل نهایی از ظرفیت موجود ژانرهای سینمایی، ملاحظات مؤثر در ظرفیت‌سنجی ژانرهای سینمایی و راهکارهایی برای ارتقای ظرفیت موجود ژانرهای سینمایی برای ارائه مفاهیم دینی ذکر شده است.

کتاب ظرفیت‌شناسی ژانرهای سینمایی از سوی یوسف شیخی تألیف شده و به همت اداره‌کل پژوهش‌های اسلامی رسانه منتشر شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها