رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان:

۶۲هزار تن گندم در استان هرمزگان برداشت شد

رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: در سال زراعی ۹۶-۹۵ سطح زیرکشت گندم در استان ۱۲هزارو ۶۴۰هکتار بود که از این سطح بیش از ۶۲هزار تن گندم برداشت شد.
کد خبر: ۸۸۷۹۱۸۹
|
۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛به نقل از جهادکشاورزی هرمزگان، ناصر حیدری پوری بیان داشت: با بهره گیری از شیوه های کشت بر روی نوار تیپ و سیستم آبیاری نوین تولید گندم در هرمزگان ۵ درصد افزایش داشته است. در سال گذشته نزدیک به ۶۲ هزار تن گندم در استان تولید شد که با خرید تضمینی  از زارعین باعث  افزایش در آمد کشاورزان و افزایش از بهره وری شد.
 

حیدری پوری افزود: در سال زراعی ۹۶-۹۵ سطح زیرکشت گندم در استان ۱۲ هزار و ۶۴۰هکتار بود که از این سطح  بیش از ۶۲هزار تن گندم برداشت شد.

 

وی ادامه داد: شرکت  غله وخدمات بازرگانی منطقه ۶ در قالب گندم مازاد  حدود ۵۸هزارو۱۸۸تن  از گندمکاران خریداری کرده است. همچنین ۲ هزار و ۸۳۹ تن گندم بذری از بهره بردارن خریداری شد.

 

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه امسال سطح زیر کشت ۴۰۰هکتار نسبت به سال قبل کاهش داشت ولی به دلیل بهره گیری ازشیوه کشت بر روی نوار تیپ، تولید امسال نسبت به سال قبل ۵درصد افزایش داشته است.

 

این مقام مسئول اظهارداشت: ۹۰درصد گندم استان در شهرستان حاجی آباد تولید می شود. شهرستان های رودان، میناب، بستک، بندرعباس و پارسیان از دیگر مناطق تولید گندم در استان هستند.

 

حیدری پوری ادامه داد: توجه وحمایت از تولید ملی از مهمترین مولفه هایی است که سبب بهبود وضعیت اقتصادی کشور می شود و برای تحقق اهداف این امر باید برنامه ریزی مناسب وهدفمند داشته باشیم.

 

وی ضمن تشریح برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در تامین امنیت غذایی کشور تصریح کرد: افزایش بهره وری در بخش کشاورزی ، شناسایی و بهره گیری از ظرفیت های تولید جدید و گسترش صادرات از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی در سال ۹۶ است.

 

حیدری پوری افزود: هرمزگان با داشتن ظرفیت های بالقوه کشاورزی از جمله دریا و خشکی می تواند با توسعه زیرساختهای لازم  بیشترین بهره را درراستای اقتصادی کردن بخش کشاورزی واشتغال پایدار ببرد.

 

وی یادآور شد: برداشت گندم در هرمزگان از اواسط فروردین ماه شروع وتا اوایل تیر ماه ادامه دارد.


ارسال نظرات