نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مردم بیش از این مقدار توان پرداخت تعرفه‌ها را ندارند و نباید کمبود منابع بیمه را با فشار بر مردم جبران کرد.
کد خبر: ۸۸۷۹۱۹۰
|
۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج محمدحسین قربانی درباره چگونگی تعیین میزان تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی اظهار داشت: ودیعه افزایش تعرفه‌ها هر سال بر اساس تورم در چارچوب قانون و توسط شورای عالی بیمه تعیین و در هیئت دولت تصویب می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به سومین سال اجرای طرح تحول سلامت است افزود: در سال‌های متوالی به‌دلیل تورم افسار گسیخته و بالا تعرفه‌های خدمات درمانی بالای 15-20 درصد، مصوب و ابلاغ شده است و بعضی از تعرفه‌ها تقریباً 2 برابر افزایش قیمت داشته است. 

وی با بیان اینکه افزایش 5 درصدی تعرفه‌های خدمات تشخیصی درمانی واقعی و صحیح است گفت: با توجه به اینکه دولت تورم را تک رقمی و بین 8 تا 9 درصد اعلام کرده است و در 2-3سال گذشته شاهد افزایش چشم‌گیر تعرفه‌های درمانی بودیم، مردم بیش از این مقدار توان پرداخت تعرفه‌ها را ندارند و نباید به آن‌ها فشار آورد.

قربانی افزود: نگاه مقام معظم رهبری و تمام نیروهای دولت و مجلس بر کاهش پرداخت هزینه‌ها از جیب مردم است و نباید کمبود منابع بیمه را با فشار بر مردم جبران کرد و افزایش تعرفه‌ها باید متناسب با واقعیت‌های موجود باشد و امیدواریم در سال 96 وضعیت بیمه و پرداختی‌ها در بخش خصوصی و دولتی مشخص شود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس درباره وضعیت طب سنتی و گیاهان دارویی در کشور اظهار داشت: با دستور شخص وزیر بهداشت و درمان روند بسیار خوبی در طب سنتی و رشته‌های تخصصی دانشگاهی در پیش گرفته شده است که این امر باعث احیای طب سنتی می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به تجربه و زیرساخت کشور و سابقه و تمایل مردم در استفاده از گیاهان دارویی، سازماندهی آن در فضای علمی کشور علاوه بر اشتغال‌زایی موجب احیاء و قرار گرفتن طب سنتی در جایگاه اصلی خود می‌شود.

ارسال نظرات