نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: عظمت اسلام و انقلاب به بزرگداشت مراسم دینی است.
کد خبر: ۸۸۷۹۲۰۱
|
۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی صبح دوشنبه در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در بندرعباس با بیان اینکه ماه رمضان ماه بندگی خدا است، بیان داشت: امید است خداوند ما را مشمول عنایات خویش کند و همه ما از فیوضات ارزشمند ماه مبارک رمضان بهره‌مند شده باشیم.

آیت الله نعیم آبادی با اظهار این نکته که باید از دستاوردهای ارزشمند ماه مبارک رمضان و عبادت در شب‌های قدر صیانت کنیم عنوان کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای ماه مبارک رمضان ایجاد تحول درونی در انسان است، تغییر را می‌بایست از خودمان و از احوالات شخصی‌مان آغاز کنیم. برکت بندگی خداوند در زندگی انسان به جای می‌ماند.

وی افزود: این نماز روز عید فطر به یک معنا شکرانه‌ نعمت الهی در ماه رمضان است. شکرانه‌ این ولادت جدید است. در نماز عید فطر بارها به خداوند عرض میکنیم: «ادخلنی فی کلّ خیر ادخلت فیه محمّدا و آل محمّد»؛ ما را به آن بهشت مصفای ایمان و اخلاق و عمل که این برگزیدگان را در آن جا دادی، وارد کن.

وی با تأکید بر اهمیت برگزاری مراسمات دینی در جامعه اسلامی، به حضور باشکوه مردم در این قبیل از مراسمات از جمله شب‌های با ارزش قدر و راهپیمایی روز قدس نیز اشاره‌ای کرد و گفت: مردم ما با بصیرت و هوشیاری مسیر خود را به خوبی تشخیص می‌دهند و ما دیدیم که هر شرایط خاصی در کشور، مردم ما حضوری آگاهانه و مؤثر دارند.

نماینده ولی‌فقیه خاطرنشان کرد: هیچ‌یک از این بهانه‌ها دلیلی بر نپرداختن خمس نمی‌شود چراکه خمس پرداخت درآمد مازاد یک سال خمسی بوده که صرف امور عام‌المنفعه ازجمله حوزه، دانشگاه و حتی در قم از طریق پرداخت خمس بیمارستان درمان بیماری‌های چشمی ساخته‌شده است.

آیت‌الله نعیم‌آبادی اضافه کرد: اگر یک سال خمسی حساب اموال خود نکرده و حتی با پول باقیمانده لباس هم بخری حرام است لذا واجب شرعی است که اول خمس خودپرداخت کنید.

نماینده ولی‌فقیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هم‌اکنون 100 مسجد در استان نیاز داریم که در مناطقی از استان نیمه کار و یا حتی احداث نشده و این هم به همت خیران بستگی دارد.

وی با اشاره به اینکه مسجد جامع بندرعباس به‌عنوان بزرگ‌ترین مسجد تاریخ اسلام در ایران برای تکمیل ساخت آن نیازمند همت همه مسئولین و خیران دارد، عنوان کرد: به‌طور حتم مشارکت در ساخت این مسجد در تاریخ شکوهمند ایران اسلامی باقی خواهد ماند و نسل‌های آینده از آن بهره‌برداری خواهند کرد.

آیت‌الله نعیم‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود درباره اهمیت صله‌رحم و دیدار با اقوام، بیان کرد: همان‌طور که در روز عید زیارت اهل قبور می‌روید و برای آمرزش آنان قرآن و فاتحه می‌خوانید، صله ارحام اقوام زنده هم به‌جا بیاور بیاورید.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان اضافه کرد: رسم است که روز عید به زیارت اموات اعم از پدر و مادر و خواهر و به‌طور کل فامیل می‌روند، کار خوبی است اما به زیارت اقوام زنده هم بروید و از آنان دلجویی کنید.

آیت‌الله نعیم‌آبادی از احساس ناامنی در فضای مجازی به‌عنوان یک معضل یادکرد و اظهار کرد: برخی بابی تقوایی فضای ناامنی برای افراد در فضای مجازی ایجاد می‌کنند لذا بیشتر مراقب کنیم و مواظب خود و نسل آینده باشیم.

به گفته آیت الله نعیم آبادی، حوادث منطقه‌ ما در این ماه رمضان و قبل از آن، حوادث ناگواری بود و هست؛ متأسّفانه دستهای نامبارکی، ماه مبارک را برای بسیاری از مردم منطقه تلخ کرد.

خطیب نماز عید سعید فطر بندرعباس ادامه داد: تشخیص درست مسیر زندگی و حیات دنیوی به معنای رسیدن به رستگاری است که در سایه تقوای الهی و رجوع مستمر به قرآن و حرکت بر مدار ولایت بدست می‌آید.

آیت‌الله نعیم‌آبادی ابرازداشت: یکی از اصلی‌ترین دردهای امروز جهان اسلام، بی‌توجهی برخی سران کشورهای اسلامی به آینده ملت‌های مسلمان و تبعیت آنان از شیطان بزرگ و جرثومه فساد و تباهی در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی است که سبب شده تا اکنون در این روز مبارک نیز شاهد وجود جنگ، قتل، ترور و خونریزی در چندین کشور اسلامی باشیم.


ارسال نظرات