هزینه سنجش سلامت در مناطق محروم هرمزگان رایگان و یا نیم بها محاسبه می شود

مدیر آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان گفت : هزینه سنجش در مناطق محروم به خصوص در شرق استان رایگان و یا نیم بها محاسبه می شود.
کد خبر: ۸۸۷۹۲۱۱
|
۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛شهباز بارانی سه شنبه اظهار داشت: اولیاء نوآموزان در زمان سنجش باید 20 هزار تومان هزینه پرداخت کنند.
 
وی با بیان اینکه امسال 25 پایگاه ثابت و سیار در استان برای این طرح در نظر گرفته شده ، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود امسال 53 هزار کودک بدو ورود به دبستان در هرمزگان سنجش شوند.
 
بارانی با اشاره به سنجش بیش از دو هزار و 500 کودک بدو ورود به دبستان در هرمزگان از ابتدای اجرای طرح، افزود : پس از پایان سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان ، سنجش کودکان پیش دبستانی از مرداد آغاز می شود.
 
وی با بیان اینکه کسانی که در دوره پیش دبستانی سنجش شده اند نیاز به سنجش دوباره ندارند، گفت : در طرح مذکور کودکان از نظر بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، وزن و قد، اختلالات دهان و دندان ، تغذیه و روان شناسی سنجش می شوند.
 
مدیر آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان خاطرنشان کرد: سنجش کودکان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی تا پایان شهریور ادامه دارد.
 
پارسال 47 هزار نوآموز در استان هرمزگان سنجش سلامت شدند.
 
طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از اول خردادماه در پایگاه های سنجش هرمزگان آغاز شده است.
 
تمام خانواده هایی که فرزند 6سال تمام دارند در زمان مراجعه به مدارس برای ثبت نام در کلاس اول ابتدایی برای سنجش سلامت به نزدیکرین پایگاه سنجش معرفی می شوند.
در پایگاه های سنجش سلامت، نوآموزان مورد ارزیابی بینایی، شنوایی، مراقبت سلامت و آمادگی تحصیلی قرار می گیرند.
 
چنانچه در سنجش سلامت، نوآموزی مشکلی نداشت، روند ثبت نام او انجام خواهد شد و اگر سنجش سلامت نوآموز دارای ابهام بود، او برای ارزیابی مجدد به بخش تخصصی ارجاع داده می شود که انجام این تست ها نیازی به پرداخت هزینه ندارد.
 
منبع:ایرنا
ارسال نظرات
آخرین اخبار