رییس اداره زندان شهرستان حاجی آباد گفت:ایجاد اشتغال برای مددجویان در کاهش ناهنجاری‌های داخل زندان تاثیر گذار است.
کد خبر: ۸۸۷۹۲۱۸
|
۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛سعید خسروانی فر، رییس اداره زندان شهرستان حاجی آباد اظهار کرد: بیکاری به عنوان مهمترین عامل گرایش افراد به سوی ارتکاب جرم است که مهارت آموزی و اشتغال زائی در زندان درجهت توانمندسازی زندانیان علاوه بر کاهش آسیب های بعدی می تواند منجر به کارآفرینی زندانیان پس از آزادی شود.

 

وی بیان کرد: تربیت و اصلاح مددجویان و بازگشت سعادتمندانه از اولویت‌های اداره زندان‌ و اقدامات تامینی و تربیتی شهرستان حاجی آباد است.

 

خسروانی فر تصریح کرد: مجموعه زندان‌ شهرستان حاجی آباددر زمینه پرکردن اوقات فراغت مددجویان تلاش می‌شود و کارگاه گلیم بافی ، کارگاه خیاطی کارگاه بلوک زنی و جدول زنی از کارگاه‌های اشتغال زندان حاجی آباد است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: کارگاه بلو ک زنی و جدول زنی  به ۱۲ نفر شغل ایجاد کرده که با شهرداری شهرستان حاجی آباد جهت فروش این بلوک ها قرارداد بسته شده است.

 

رییس اداره زندان شهرستان حاجی آباد گفت: کارگاه قالیبافی زندان حاجی آباد برای ۲۰ مددجو ایجاد شغل می‌کند که این کارگاه با همکاری میراث فرهنگی ایجاد شده است .

 

وی ادامه داد: ۱۲ چرخ خیاطی در کارگاه خیاطی برای مددجویان خریداری شده است که بیش از ۲۵ مددجو شغل ایجاد کرده و به کار دوخت شلوار ، پیراهن و مانتو مشغول به فعالیت دارند که با آموزش و پرورش شهرستان در زمینه تولیدات این مددجویان قرارداد بسته شده است.

 

خسروانی فر اضافه کرد: در بخش کشاورزی ۳۰ مددجو در سرچاهان در گلخانه های این روستا مشغول به فعالیت شدند که ۱۱۰ نخل پیارم ، ۴۰۰ اصله انجیر ، ۵۰ هزار اصله انگور یاقوتی ، ۴۰۰ درخت لیمو شیرین و ۴۰۰ درخت پرتقال و بارنگی توسط مددجویان کاشت شده که در آمد حاصل از آن به خود مددجویان کمک می شود .

وی صنایع دستی مددجویان زندان‌ شهرستان حاجی اباد را با کیفیت دانست و ابراز کرد: با راه‌اندازی کارگاه‌های اشتغال برای فراهم کردن بازار کار و فروش آثار مددجویان تلاش می‌کنیم.

خسروانی فرافزود: با ایجاد کارگاه‌های اشتغال و توسعه آن‌ها می توان شرایط و زمینه کمک به زندانیان و خانواده های آنان را فراهم و به تبع آن پس از آزادی از طریق همین آموزش‌ها و مهارت‌های کسب شده در کارگاه های زندان می توانند درآمدی برای خود و خانواده هایشان ایجاد کنند.

خسروانی فر گفت: اشتغالزایی یکی از وظایف بنیاد تعاون زندانیان در بحث اقدمات اصلاحی و تربیتی است که برکات زیادی را به همراه دارد، زندانیان با اشتغالزایی می توانند یک منبع درآمد برای خود و خانواده شان داشته باشند.

وی افزود: ماموریت ما اشتغال زندانی در دوران محکومیت است که  بنیاد تعاون زندانیان با هدف ایجاد اشتغال سعی دارد که از گرفتار شدن خانواده زندانیان در آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند که برای رسیدن به این هدف نیز لازم است همه دستگاه ها این بنیاد را حمایت کنند.

ادامه داد: نتیجه فعالیت های اصلاحی و تربیتی باید عدم بازگشت زندانیان به زندان ها باشد، حلقه اشتغال بیرون با داخل زندان قطع است، زندانی پس از خروج از زندان فراموش می شوند و جامعه پذیرای زندانیان آزاد شده نیست.

منبع:پیارم
ارسال نظرات