خبرهای داغ:
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک از تکمیل و بهره برداری از مجتمع دامپروری این شهرستان در آینده ای نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۸۸۷۹۲۴۳
|
۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
به گزارش خبرنکار خبرگزاری بسیج از اهواز؛سید هدایت‌الله موسوی، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک در این خصوص گفت: محصولات دامی و توجه به تولید آن‌ها یکی از مهم‌ترین نیازهای کشاورزی و غذایی ما است و در صورت توجه مناسب به خدمات این حوزه، زمینه برای توسعه صنعتی و افزایش فرصت‌های شغلی در حوزه تولید انواع محصولات کشاورزی در استان خوزستان و شهرستان اندیمشک با توجه به ظرفیت‌های طبیعی منطقه فراهم می‌شود.

 

وی اظهار کرد: شهرستان اندیمشک با توجه به اقلیم خاص خود و برخورداری از شرایط جغرافیایی و ارتباطی موجود از ظرفیت مناسبی در حوزه تولید محصولات دامی برخوردار است و در صورت توجه مناسب به رشد تولیدات دامی در این شهرستان، ضمن خود کفایی ملی، زمینه برای صادرات محصولات تولید شده در این حوزه  به  استان‌ها و کشورهای مختلف منطقه فراهم می گردد.

 

موسوی اذعان داشت: به همین جهت و متناسب با نیاز بازار مصرف و فعالان اقتصادی و صنعتی و با پیگیری‌های مسئولان محلی، طرح‌های گسترده‌ای در این زمینه طراحی و به اجرا رسیده است تا ضمن گسترش فرصت‌های  شغلی در زمینه تولیدات دامی از ظرفیت موجود در کشاورزی شهرستان برای توسعه اقتصادی پایدار اندیمشک استفاده شود.

 

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک خاطرنشان کرد: یکی از این طرح‌ها، تکمیل و افتتاح مجتمع دامپروری شهرستان اندیمشک بوده که این طرح صنعتی با مساحتی بالغ بر 40 هکتار در منطقه  9 کیلومتری کرخه (پشمینه زار) و در غرب شهرستان اندیمشک ساخته و عملیات اجرایی آن در سال  1384  آغاز شده است.

 

وی افزود: این مجتمع صنعتی دارای 51 واحد تولید انواع محصولات دامی بوده و 29 واحد آن بیش از 29 رأس دام و 22 واحد آن 40 رأس دام داشته و با بهره‌برداری کامل از این طرح صنعتی، گامی بلند در مسیر توسعه خدمات کشاورزی استان و زمینه ایجاد توسعه پایدار شهرستان اندیمشک برداشته می‌شود.

 

هدایت الله موسوی اظهار داشت: با بهره‌برداری کامل از طرح مجتمع دامپروری شهرستان اندیمشک، 255 فرصت شغلی ایجاد می‌شود که از این میزان، 102 فرصت شغلی مستقیم و 153 فرصت شغلی به صورت غیرمستقیم بوده و امکان گسترش فرصت‌های شغلی در حوزه کشاورزی با بهره‌برداری کامل از آن وجود دارد.

 

وی با بیان این که کشاورزی نقش مهمی در اقتصاد و اشتغال شهرستان اندیمشک دارد اذعان کرد: امروزه در سبد غذایی مصرف کنندگان  آن چه بیش از هر ماده دیگر، حلقه تغذیه انسان را کامل می‌کند، مواد پروتئینی  به خصوص نوع حیوانی است و باید آن را در بخش دامپروری به عنوان یکی از زیر شاخه‌های بخش کشاورزی جست‌وجو کرد.

 

موسوی با اشاره به این که در بخش کشاورزی و دامپروری شهرستان ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده بهینه شود، گفت: فعالیت‌های اشتغال دارند باید از سر گرفته و کلیه موانع در این مسیر هم باید با پیگیری‌های مورد نیاز در کم‌ترین زمان ممکن برطرف شود.

 

این مقام مسئول با بیان این که بیش از این شهرستان اندیمشک در زمینه تولید گندم نیز عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشت، اذعان داشت: امسال  بیش از 75 هزار تن گندم در اراضی شهری و روستایی اندیمشک تولید و روانه بازار مصرف شده است و شهرستان اندیمشک،  به عنوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های تولید گندم در  کشور مطرح شده است.

 

هدایت الله موسوی بیان کرد: این میزان تولید از 33 هزار هکتار از اراضی شهری و روستایی اندیمشک به دست آمده و با پایان فصل برداشت گندم تولید شده در اراضی کشاورزی شهرستان، ضمن تأمین بازار مصرف شهرستان محصول تولید شده گندم اندیمشک به شهرها و استان‌های مختلف کشور برای تأمین نیازهای شهروندان و واحدهای اقتصادی آن‌ها  صادر شده است.

 


ارسال نظرات
پر بیننده ها