سرپرست میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر:

بولاغلار نیر مرداد ماه میزبان جشنواره ملی آش است

ایرج سپیدکار گفت: دوازدهمین جشنواره آش و غذاهای محلی شهرستان نیر به صورت ملی و به مدت چهار روز در مرداد ماه برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۷۹۲۷۳
|
۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر به نقل ازنیریمیز، ایرج سپیدکار سرپرست میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر اظهار داشت: در دیدار معاونان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با فرماندار شهرستان مقرر شد جشنواره امسال به مدت چهار روز در سطح ملی و در مرداد ماه برگزار شود و فرماندار نیر نیز در خصوص تامین اعتبار لازم برای این جشنواره قول مساعد دادند.

سرپرست میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر اظهار داشت: این جشنواره با هدف ایجاد فضای شاد و مفرح برای مسافران و گردشگران تابستانی و خانواده ها و معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان نیر به ویژه منطقه نمونه گردشگری بولاغلار و نیز تقویت روحیه جمعی و مشارکت مردم در اجرای برنامه ها برگزار می شود.

سپیدکار همچنین معرفی صنایع دستی و آش های محلی و سنتی شهرستان و استان اردبیل را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد.

وی گفت: این جشنواره در دو بخش پخت و ارایه انواع آش ها و بخش دیگر مربوط به غرفه های صنایع دستی و اقلام فرهنگی و سوغات محلی برگزار شده و در کنار آن از نمادهای فرهنگی و بومی منطقه همچون آلاچیق های عشایری و نمودهای زندگی عشایری شامل کره گیری، پخت نان سنتی، نخ ریسی و آسیاب دستی در معرض نمایش گذاشته می شود.

سرپرست میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر به اهمیت ماندگاری مسافران در شهرستان و بازدید از مناطق گردشگری و آبگرم های معدنی منطقه اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌ های گردشگری این شهرستان باید بستر ماندگاری بیشتر مسافران در تابستان بیش از گذشته فراهم شود.

ارسال نظرات