خبرهای داغ:
مدیر جهاد سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان‌شرقی در گفتگو با «بسیج»:
«هر دانشگاه یک خانه محروم» شعار جهادگران بسیج دانشجویی است که دانشگاه‌ها و واحدهای کوچک در دانشگاه‌های بزرگ ادغام می شوند تا با همکاری و همدلی بتوانند خشت‌های مهرورزی را لایه لایه روی هم چیده و خانه‌ای پر از مهربانی و صمیمیت را برای محرومان بنا کنند.
کد خبر: ۸۸۷۹۳۳۰
|
۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶

در همین راستا اردوهای جهادی بسیج سازندگی و بسیج دانشجویی نیز برای ارائه خدمات عمرانی، بهداشتی و پزشکی، خدمات فرهنگی و ... به مناطق محروم و کم برخوردار اعزام می شوند .
مدیر جهاد سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجانشرقی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی گفت: امسالگروههای دانشجویی جهادی ۴۷ باب خانه محروم خواهند ساخت.

غلامرضا جعفری با اشاره به شعار امسال جهادگران بسیجی گفت: «هر دانشگاه یک خانه محروم» شعار جهادگران بسیج دانشجویی است که دانشگاه‌ها و واحدهای کوچک در دانشگاه‌های بزرگ ادغام می‌شوند.

اعزام 2200 دانشجو در قالب 100گروه جهادی
جعفری سهمیه امسال گروه‌های جهادی دانشجویی را ۲ هزار و 200نفر اعلام کرد و افزود: این دانشجویان در قالب بیش از ۱۰۰ گروه جهادی فعالیت کرده و به اردوهای جهادی اعزام می‌شوند.

وی افزود: البته باید گفت این تعداد سهمیه ابلاغی است ولی تعداد دانشجویان بیشتر از این خواهد بود.

جعفری با اشاره به همکاری بسیج سازندگی با جهادگران دانشجو خاطرنشان کرد: طی توافقات صورت گرفته با سازمان بسیج دانشجویی مقرر شده است سه گروه دندانپزشکی در طول سال به مناطق محروم اعزام شوند.

مدیر جهاد سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی استان با اشاره به همکاری دانشگاه علوم پزشکی با دانشجویان جهادگر گفت: در این راستا رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز قول مساعد داده‌اند تا امکانات دانشگاه علوم پزشکی در اختیار گروه‌های جهادی قرار گیرد همچنین دانشگاه علوم پزشکی در سال گذشته ۲۴ میلیون تومان تجهیزات پزشکی و دارویی به گروه‌های جهادی اختصاص داده بود .

وی افزود: گروه های پزشکی در طول سال کار می‌کنند و برنامه‌ریزی ما به این شکل است که هر دو هفته یک بار به یک شهرستان اعزام می‌شوند.

جعفری در ادامه در تشریح عملکرد اردوهای جهادی دانشجویی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۲ خانه محروم با همکاری کمیته امداد در روستاهای استان ساخته شده است و علاوه بر ساخت خانه های محروم شش باب خانه محروم نیز در سال گذشته به صورت مستقل ساخته شد.

396میلیون تومان برای احداث 22خانه محروم
وی افزود : اعتبار هزینه شده برای ۲۲خانه محروم بیش از ۳۹۶میلیون تومان است و علاوه بر این مبلغ نیز کمک‌هایی از طریق خیران به صورت نقدی و غیرنقدی انجام شده است .

بنا به گفته وی، دانشجویان جهادگر در واحدهای عمرانی، دامپزشکی، دندانپزشکی، پزشکی و مامایی زنان به اردوهای جهادی اعزام شدند و در کنار همه این گروه‌ها واحدهای فرهنگی نیز در کنار آن ها بودند.

اعزام 2هزار دانشجو در قالب 88 گروه جهادی
وی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته بیش از ۲ هزار نفر در اردوهای جهادی شرکت کرده بودند و جهادگران دانشجو ۱۰ روز در این اردوها حضور داشتند.

مدیر جهاد سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: سال گذشته ۸۸ گروه جهادی دانشجویی در تمام شهرستان‌های استان در اردوهای جهادی حضور داشته و اقدامات عمرانی و فرهنگی انجام داده‌اند.

جعفری بیان کرد: گروه های پزشکی در اول تابستان فعال شده و از عربالگری فعالیت‌های خود را آغاز کردند،دانشگاه علوم پزشکی مراغه در روستاها طرح ویزیت رایگان را با همکاری بسیج جامعه پزشکی انجام داد.

مدیر جهاد سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی استان گفت: دانشگاه علوم پزشکی طی ۱۵ روز در شهرستان «چارایماق» با اکیپ‌ها و کارگروه دندانپزشکی، مامایی و پزشکی فعال بودند و با توجه به نیاز شهرستان ملکان، تیم‌های دندانپزشکی و پزشکی به روستاهای این شهرستان اعزام شدند.

وی یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام یافته در بحث اردوهای جهادی را موضوع دامپزشکی عنوان و بیان کرد: فعالیت‌های تیم دامپزشکی در شهرستان مراغه زیاد و چشمگیر بود ، در بحث عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد، بحث دام و دارو ، سمپاشی آغل‌ها و ....فعالیت‌های زیادی انجام دادند.

جعفری عنوان کرد: روستای «کمار سفلی» در شهرستان جلفا به عنوان روستای پایلوت انتخاب شد، در این شهرستان چهار خانه محروم احداث و ۲ خانه محروم تعمیر شد .

وی با تشریح برنامه‌های انجام شده در این روستا خاطرنشان کرد: همچنین در این روستا کلاس‌های آموزش قالیبافی برگزار و پس از اتمام کلاس‌ها، از طریق برگزاری آزمون برای ۹۰ نفر شرکت‌کنندگان در کلاس‌های قالیبافی، صنایع‌دستی گواهی‌نامه صادر شد.

مدیر جهاد سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی استان با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی در روستای سیل‌زده «چنار» خاطرنشان کرد :امسال برای محرومیت‌زدایی روستای «چنار» برنامه ویژه‌ای تدارک دیده شده است.

جعفری ادامه داد: در همان ساعات اولیه بروز سیل، نیروهای جهادگر به منطقه اعزام شده و کمک کرده بودند و در مرحله یافتن مفقودان در شهرستان آذرشهر نیز حضور داشتند.

مدیر جهاد سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: هم اکنون نیزو گروه‌های جهادی همچنان در روستای «چنار» مستقر هستند و به عملیات بازسازی مکان‌های تخریب شده می‌پردازند.

وی در ادامه از شناسایی 6 نقطه محروم در شهرستان‌های استان خبر داد و خاطرنشان کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی لشگر عاشورا شش نقطه در شهرستان‌های هوراند، اهر، کلیبر، چارایماق ، ورزقان و میانه را شناسایی کرده که گروه‌های جهادی به این مناطق نیر اعزام می‌شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها