خبرهای داغ:
مسئول تعلیم وتربیت سپاه ناحیه ملایر گفت: اسلام ما را به امربه معروف ونهی از منکر سفارش کرده که یکی از معروفات بر اساس فرموده مقام معظم رهبری «خانواده» است .
کد خبر: ۸۸۷۹۳۳۴
|
۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶
«خانواده» یکی از معروفاتی که اسلام به آن سفارش کرده است/ خانواده دیگر محلی از اعراب ندارد
به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حجت‌الاسلام اسماعیل چراغی در جمع کارکنان سپاه ناحیه ملایر با اشاره به اینکه احسان در جامعه تقسیمات مختلف دارد، بیان داشت: اسلام ما را به امربه معروف ونهی از منکر سفارش کرده که یکی از معروفات بر اساس فرموده مقام معظم رهبری «خانواده» است .

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) مبنی بر اینکه «به زن خود خدمت نکند مگر صدیق یا شهید یا مردی که خدا خیر دنیا و آخرت را به او بدهد»، گفت: کسانی که شعارهای فمنیستی در جامعه می دهند به احادیث توجه کنند.

مسئول تعلیم وتربیت سپاه ناحیه ملایر ابراز داشت: اگر در جامعه ظلم و نااخلاقی و ناهنجاری هست به دلیل این است که در مسلمانی ما ایراد است و گرنه اسلام جایگاه خدمت به همسر و خانواده را جایگاه صدیق و شهید می داند و اگر این جایگاه در اسلام حفظ می شد هیچ گاه زنان جامعه به دنبال جایگاه مساوی با مرد نمی گشتند.

وی با بیان اینکه احسان به همسر در اسلام سفارش شده است، گفت: نشستن در کنار خانواده از اعتکاف در مسجد النبی محبوب‌تر است و این همان چیزی است که در خانواده های امروزی بسیار کم رنگ شده است.

چراغی با بیان اینکه فضای مجازی ما را گرفتار کرده است و خانواده نیز دیگر محلی از اعراب ندارد، با بیان حدیثی از امام صادق(ع) عنوان کرد: نیکی به خانواده باعث افزایش عمر است و خدمت به خانواده کفاره گناهان کبیره است و غضب الهی را خاموش می کند.

وی با تأکید بر محبت و احترام به همسر ادامه داد: قدر همسران خود را بدانید، فردا فرزندان آیینه ما خواهند بود.

مسئول تعلیم وتربیت سپاه ناحیه ملایر ابراز داشت: اگر زوجین محبت قبل از ازدواج را به بعد از ازدواج منتقل کنند، 70سال بدون دعوا زندگی می کنند بنابراین نگاه ما به زندگی مشترک باید این باشد که مکمل هم هستیم.

وی با اشاره به بحث فرزندان گفت: در بحث فرزندان اولین و مهمترین چیز این است که فرزند سه حق بر گردن والدین دارد اول انتخاب مادر خوب، دوم نامگذاری خوب و سوم تربیت خوب؛ چراکه تربیت درست وظیفه ما است .

چراغی با بیان اینکه ملاک انتخاب همسر باید ایمان باشد، تصریح کرد: در ازدواج‌هایی که منجر به طلاق می شود اکثراً ملاک دین و تقوا نیست بلکه زیبایی دنیوی است و از هر پنج ازدواج سه ازدواج به طلاق ختم می‌شود.

وی با بیان اینکه در نامگذاری فرزند از نام اهل بیت(ع) بهره بگیرید، گفت: در بحث تربیت نیز چهار عامل تربیتی از قبیل وراثت، محیط، مدرسه و دوست مطرح است.

مسئول تعلیم وتربیت سپاه ناحیه ملایر عنوان کرد: قبل از اینکه فرزندی به دنیا بیایید باید لقمه حلال به او داد هم به مادر و هم به فرزند بنابراین در کسب روزی حلال دقت کنید چراکه لقمه اثر وضعی دارد و یک لقمه حرام اثرش این است که تا 40 نسل بعد یکی از فرزندانش رستگار نمی شود.

وی با بیان اینکه همه چیز به فرزند منتقل می شود، گفت: ما یا فرزندان ما باید زمینه ساز ظهور شوند و بهترین نسل جهان نسلی است که زمینه ساز ظهور شود.

چراغی با تأکید بر رعایت عدالت بین فرزندان افزود: فرزند بیشتر مدنظر باشد، یاد دادن قرآن را در اولویت قرار دهید چراکه اسلام می گوید قبل از مدرسه به فرزندان قرآن آموزش دهید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات