مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه اراک تاکید کرد

نقش مهم قوه قضاییه در تحقق آرمان‌های انقلاب

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقاومت اراک گفت: قوه قضاییه در تحقق آرمان‌های انقلاب مسئولیت مهمی به عهده دارد.
کد خبر: ۸۸۷۹۳۳۸
|
۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام ماشاءالله عبدی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقاومت اراک در جمع پاسداران و نیروهای وظیفه ناحیه مقاومت بسیج اراک ضمن گرامیداشت یادو خاطره شهدای هفتم تیرماه با اشاره به اهمیت قوه قضائیه و نقش بسزای آن در نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: فاجعه تروریستی هفتم تیرماه سال 60 در واقع اوج کینه‌توزی دشمنان با انقلاب اسلامی بود چراکه در این فاجعه تروریستی بهترین یاران و پیروان مکتب حضرت امام(ره) را به شهادت رساندند افرادی همچون شهید بهشتی که به حق معمار دستگاه قضایی ایران اسلامی و تندیس عدالت و تقوا بود.

وی افزود: شهید بهشتی نقشی بی‌بدیل در تنظیم قانون اساسی اسلامی ایران پس از انقلاب داشت و مهم‌ترین و نخستین ویژگی قانون اساسی غیر قابل تغییر بودن اصل "اسلامی بودن" نظام است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقاومت اراک تصریح کرد: قوه قضائیه قوه ای مستقل است که پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت در جامعه است. این قوه تاثیر مستقیمی بر سایر ارکان نظام و رضایتمندی عمومی از ساختار سیاسی کشور دارد .

حجت‌الاسلام عبدی در ادامه سخنان خود به اهمیت امر قضا در اسلام اشاره کرد و گفت: بحث قضا و قضاوت در ردیف اول مسائل اسلام قرار دارد چراکه جان مردم و مال مردم و نوامیس مردم در گرو امر قضا و قضات دستگاه قضایی است، که همین امر نیز اهمیت صلاحیت قضات را نشان می‌دهد که خدای نخواسته هرگونه انحراف در قضا مردم را از این دستگاه مایوس و به جمهوری اسلامی و روحانیون بدبین می نماید.

وی با تاکید بر حفظ استقلال قوه قضائیه و پرهیز از غرب‌زدگی این دستگاه گفت: قوه قضائیه بایستی به وضعیتی برسد که در سطح کشور در هر جایی هر کسی احساس مظلومیت کرد به خود نوید بدهد که قوه قضایی مطالبه‌گر حق او خواهد بود و حقش را از مظلوم می‌ستاند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقاومت اراک در پایان با بیان اینکه قوه قضاییه در تحقق آرمان‌های انقلاب مسئولیت مهمی به عهده دارد.خاطرنشان کرد: در مسیر فعلی قوه قضائیه نیروهای خدومی که در حال خدمت هستند همچون شهید بهشتی پرتوان و با همان عدالت و قاطعیت در مسیر امور محوله حرکت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات