گذشت اولیای دم از محکوم به قصاص در مراغه

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مراغه گفت: با تلاش های معتمدان و اعضای این انجمن، اولیای دم از قصاص قاتل فرزندشان گذشت کردند.
کد خبر: ۸۸۷۹۳۵۶
|
۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
سیدعلا الدین نقیبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج افزود: در این اقدام خداپسندانه و نیک، خانواده و اولیای دم جوان مرحوم نیما شاهین پور، بدون دریافت خون بها، از قصاص نفس ضارب فرزند خود گذشت کرده و وی را از چوبه دار رهایی دادند.
این محکوم اردیبهشت ماه سال 95 مرحوم نیما شاهین پور را که جوانی 17 ساله بود در یک نزاع دسته جمعی به قتل رسانده بود.
نقیبی اضافه کرد: از سه ماه گذشته تاکنون سه پرونده قصاص قتل عمد در این شهرستان با تلاش این انجمن و خیران منجر به صلح و سازش و عفو محکوم شده است.
وی با اشاره به تلاش های این انجمن برای رهایی زندانیان گفت: در این راستا خیران و معتمدان شهری از جمله اعضای گروه صلح و سازش و نیز دادستان مراغه نقش مهمی در کاهش آلام این محکومان و رهایی آنان داشته اند.
وی افزود: از ابتدای سال جاری نیز با کمک یک میلیارد و 260 میلیون ریالی خیران دلسوز این شهرستان 15 زندانی جرائم غیر عمد مالی از زندان آزاد شده‌اند.
هم اکنون بیش از 400 خانوداه زندانیان شهرستان های مراغه و عجب شیر و همچنین تعدادی از زندانیان سایر شهرهای ایران که در زندان مراغه بسر می برند از کمک ها و مساعدت های انجمن حمایت از زندانیان مراغه بهره مند هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار