خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی قزوین اذعان کرد:

آشنایی دانش‌آموزان باماموریت بسیج دانش‌آموزی درطرح یاوران ولایت

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی قزوین گفت: طرح یاوران ولایت یک دوره تربیتی، تشکیلاتی و مهارتی است با هدف آشنایی کامل با ساختار سازمان بسیج دانش آموزی و مهارت های مورد نیاز جهت انجام ماموریت های بسیج مدرسه
کد خبر: ۸۸۷۹۳۶۶
|
۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج درقزوین، رضا ابراهیمی مسئول بسیج دانش آموزی استان قزوین اظهار کرد: در سازمان گسترده بسیج دانش آموزی که میلیون ها جوان و نوجوان مؤمن و داوطلب با علاقه مندی و استعدادهای مختلف را در برگرفته، فرماندهی امری مهمی است.

وی ادامه داد: چون در واحدهای بسیج دانش آموزی، دانش آموزان از تجربیات مدیریتی کمتری برخوردارند؛ لذا با آموزش و میدان دادن به آنان می توان از قابلیت ها و ظرفیت های بی نظیر آن ها برای تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، در عرصه تعلیم و تربیت نیروهای تراز انقلاب در آینده نزدیک بهره مند شد.

ابراهیمی تبیین کرد: سازمان بسیج دانش آموزی استان در نظر دارد به منظور تحقق این امر مهم (تربیت نیروهای تراز انقلاب اسلامی) با آموزش فرماندهان و اعضای شورای واحدهای پیشگام در تابستان 96 با دیدی دانش آموزمحور، با هدف تربیت و توانمندسازی نیروهای تراز انقلاب اسلامی طرح یاوران ولایت را برگزار نماید.

وی تصریح داشت: رهبر معظم انقلاب در تاریخ 24/12/1383 درباره دانش آموز می فرمایند؛ «امروز نسل جوان دانش آموز ما بسیار خوب است؛ شما باید در دوران دانش آموزی و دبیرستان، خود را چنان بسازید که اگر فردا به دانشگاه و یا حوزه رفتید بتوانید در آن حوزه هم اثرگذار باشید.» و همین مطلب بیانگر پایه ای بودن دانش آموز در جامعه است و لزوم سرمایه گذاری و تربیت الهی را به خوبی می رساند.

یک دوره تربیتی، تشکیلاتی و مهارتی

مسئول سازمان  بسیج دانش آموزی استان قزوین گفت: تربیت فرماندهان و مدیران جوان و ایجاد پویایی و تحول در سطح واحدهای مقاومت بسیج دانش آموزی؛ که همان مدارس ما هستند، مد نظر ماست که  با راهبرد تربیت دانش آموزان انقلابی، در جهت تحقق جامعه اسلامی گام بر می داریم؛ با ایجاد، رشد و ارتقای استعدادهای دانش آموزان نخبه و دارای زمینه ی پذیرش مسئولیت فرماندهی واحد پیشگام (متوسطه دوم).

وی در ادامه توضیح داد: دوره؛ یک دوره تربیتی، تشکیلاتی و مهارتی است با هدف آشنایی کامل با ساختار سازمان بسیج دانش آموزی و مهارت های مورد نیاز جهت انجام ماموریت های بسیج مدرسه. با ارتقای سطح معرفت و بینش و نهادینه شدن شاخص های تربیتی در دانش آموز و ایجاد زمینه پذیرش مسئولیت در آینده با ایجاد زمینه های علمی و مهارتی به مقصود دوره دست خواهیم یافت و مهارت های مورد نیاز را از لحاظ روحی و انگیزشی پیدا می کنند.

ابراهیمی بیان کرد: این دوره یادبود شهدای مدافع حرم، با شعار مدرسه انقلابی دانش آموز انقلابی، با راهبرد دانش آموز محوری و رویکرد تربیتی است. که با شناسایی دانش آموزان از اسفند ماه سال گذشته تا نیمه خرداد امسال آغاز شده و با همه دانش آموزان مصاحبه انجام شده و اولیای دانش آموزان هم درگیر این انتخاب بودند.

اطلاعاتی از دوره یاوران ولایت

وی اظهار کرد: دوره یاوران ولایت، یک دوره 7 روزه می باشد که برای دختران به تعداد 130نفر، در تاریخ 8 - 14  تیر ماه سال جاری و در اردوگاه ثامن الحجج اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی؛ و پسران با حجم 140نفر نیز، در تاریخ 25 - 31 تیر در اردوگاه شهید کاوه سپاه امام رضا (ع) می باشد؛ که ایاب و ذهاب نیز با قطار انجام می شود.

مسئول بسیج دانش آموزی استان قزوین شرح داد: اساتید دوره از روحانیون جوان استانی و کشوری هستند که علاوه بر تدریس دورس تعیین شده به پاسخگویی به سوالات و شبهات هم می پردازند. مشاوران تربیتی، فرماندهان حوزه ها نیز در این سفر همراه دانش آموزان خواهند بود. فوق برنامه های ورزشی و تفریحی داخل و خارج از اردوگاه و همچنین برنامه روزانه زیارت حرم خواهیم داشت. آشنایی با شهدا، سرود و هم آوایی دسته جمعی، تحویل بسته های فرهنگی و بهداشتی نیز در برنامه گنجانده شده است.

نتیجه طرح یاوران ولایت تکلیف گرایی، انقلابی گری و ولایت مداری دانش آموزان است

وی گفت: نتایج دوره هم آشنایی کامل دانش آموزان با ماموریت های بسیج دانش آموزی، تمرین تکلیف گرایی و ولایت مداری دانش آموزان است و با توجه به این که طرح در مشهد با آن بعد معنوی برگزار می شود؛ معنویت، اخلاص و توسل و توجه به معصومین در انجام کارهای بسیج، بالا بردن توانمندی مدیریتی همراه با خلاقیت و ابتکار در واحد مقاومت بسیج را در پی خواهد داشت. همچنین خروجی دانش آموز بسیجی در مدارس باید دانش آموزانی باشند که کار انقلابی در مدرسه انجام دهند و در این دوره باید این عقیده شکل بگیرد.

مسئول بسیج دانش آموزی استان قزوین در پایان بیان کرد: در نهایت باید از کسانی که بدون حمایت و پشتیبانی ایشان تا به اینجای کار با این حجم و گستردگی پیش نمی رفت؛ تقدیر و تشکر از مجموعه سپاه که با حمایت های مادی و معنوی خود و نیز تشکر از مدیر کل آموزش و پرورش در خصوص از برگزاری دوره حامی ما بودند و قرار است مسئولین سپاه و آموزش و پرورش هم طی بازدیدی از دوره ساعاتی را در کنار دانش آموزان باشند.

1004/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها