فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان گفت: پروژه‌های محرومیت‌زدایی با همت بسیج سازندگی ناحیه و با اعتباری بالغ‌ بر 300 میلیون ریال و خودیاری و همکاری اهالی روستا در سطح مناطق محروم شهرستان آغاز شده است.
کد خبر: ۸۸۷۹۳۷۹
|
۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار رشید اکبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان از برگزاری اردوهای جهادی در روستاهای محروم این شهرستان در عرصه‌های محرومیت‌زدایی، علمی، فرهنگی و آموزشی و عمرانی خبر داد گفت: رایج‌ترین هدفی که در اردوهای جهادی پیگیری می‌شود؛ خدمت‌رسانی به مردم است.

وی افزود: اگرچه وجود کار عمرانی برای تحقق مابقی اهداف اردوهای جهادی امری لازم است، ولی نباید این نکته را فراموش کرد که اثربخشی در حوزه‌های فرهنگی به شرط رقم زدن تعاملی اسلامی با محرومین از پتانسیل‌های بالقوه و خوب فضاهای حرکت جهادی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان تصریح کرد: با برگزاری اردوهای جهادی روحیات انقلابی زنده می‌شود که این خود بزرگ‌ترین دستاورد این اردوها به شمار می‌رود.

سرهنگ پاسدار اکبری با اشاره به اهمیت اردوهای جهادی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی)، گفت: حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) خطاب به اردوهای جهادی فرمودند: «میل به خدمت به مردم و تحمل سختی‌های آن، نقطه‌ای نورانی در باطن انسان است؛ آن را هر چه می‌توانید در جان خود گسترش دهید و نگذارید آفت‌ها، سودجوئی، خودنمایی، تنبلی و … آن را گِل‌اندود کند.»، بر این اساس بر همه آحاد مردم علی‌الخصوص اقشار بسیجی و دانشجویان کشور لازم است تا با تقویت روحیه‌ جهادی در خود علاوه بر تزکیه نفس، در مسیر کاهش محرومیت و تقویت هرچه بیشتر کشور گام بردارند.

وی با اشاره به گزارش عملکرد بسیج سازندگی این ناحیه مقاومت افزود: پروژه‌های محرومیت‌زدایی با همت بسیج سازندگی ناحیه و با اعتباری بالغ‌ بر 300 میلیون ریال و خودیاری و همکاری اهالی روستا در سطح مناطق محروم شهرستان آغاز شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان تصریح کرد: این پروژه‌ها با همت بسیجیان و گروه‌های جهادی شهرستان در غالب اردوهای یک‌روزه و 7 روزه برگزار می‌شود و پروژه‌های در دست اجرا شامل پروژه محرومیت‌زدایی و ساخت غسال‌خانه و تکمیل در روستاهای چهرقان، چالمیان، سلوکلو، دیوارکشی خانه عالم روستای فامرین، تعمیر و مرمت و بازسازی خانه عالم روستاهای اسفندان، یاسبلاغ و نیک ملک، کمک به ساخت سرویس بهداشتی مسجد امیرالمؤمنین(ع) شهر کمیجان، کمک به ساخت سرویس بهداشتی مسجد صاحب‌الزمان(عج) و امام حسین(ع) شهر میلاجرد و مسجد صاحب‌الزمان(عج) روستای سمقاور، تعمیر و مرمت 5 خانه محروم است.

سرهنگ پاسدار اکبری در ادامه افزود: همچنین بسیج سازندگی سپاه کمیجان با کمک قرارگاه خاتم‌الانبیاء(قرب کوثر) پروژه‌هایی با اعتبار بالغ‌ بر 950 میلیون ریال انجام خواهد داد که 50 درصد اعتبار این پروژه‌ها توسط قرارگاه قرب کوثر و 50 درصد توسط خودیاری مردم روستا تأمین اعتبار خواهد شد و شامل ساخت خانه عالم روستای محمودآباد و تعمیر مسجد جامع روستای یاسبلاغ است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات