از سری برنامه های پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع)؛

16تیر؛ آخرین مهلت شرکت در جشنواره سراسری عکس رضوی است

دبیر تخصصی هفتمین جشنواره سراسری عکس رضوی از تمدید مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا شانزدهم تیرماه جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۸۷۹۳۹۸
|
۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجانشرقی، هادی فائزی گفت: با توجه به اینکه امسال استقبال چشمگیری از جشنواره صورت پذیرفته و هنرمندان از سراسر کشور آثاری درخور به دبیرخانه جشنواره ارسال می کنند، برای بار دوم تصمیم اعضای اتاق فکر جشنواره بر این استوار شد تا مهلت ارسال آثار به جشنواره تا شانزدهم ماه جاری تمدید شود.

وی افزود: در چند دوره اخیر این جشنواره، علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت جشنواره با آدرس azarsh.shamstoos.ir و portal.shamstoos.ir که در فضای سایبر راه اندازی شده است، به بخش ثبت نام الکترونیکی مراجعه نموده و پس از وارد کردن مشخصات فردی، آثار خود را در این سامانه آپلود کنند و این امر امکان شرکت در جشنواره را برای عکاسان تسهیل کرده است.

فایزی اضافه کرد: هفتمین جشنواره سراسری عکس رضوی از سری برنامه های پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است که مردادماه همزمان با دهه کرامت در تبریز برگزار می‌شود.

براساس این گزارش جشنواره ی یاد شده با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی،گسترش فعالیت های فرهنگی، ادبی مذهبی مرتبط با سیره پاک ائمه‌ی معصومین بویژه حضرت امام رضا(ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی، هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف حضرت امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده تر آن برگزار می‌شود.

موضوعات جشنواره شامل زیارت(آداب و فرهنگ زیارت)، جلوه های حرم مطهر رضوی، اَبنیه، امامزادگان و فرهنگ رضوی درتمام نقاط جهان است.

این جشنواره در پنج بخش شامل؛ جلوه های معنوی زیارت، معماری(ابنیه واماکن زیارتی)، خلاقه (عکاس می تواند با نگاه خلاق خود و یا با بکارگیری تکنیکهای سخت افزاری و نرم افزاری به بیان جلوه های معنوی زیارت بپردازد.)، بخش امامزادگان استان با موضوع جلوه های معنوی زیارت ومعماری این اماکن (این بخش ویژه عکاسان استان آذربایجان شرقی می باشد) و بخش ویژه کرامت انسانی از منظر فرهنگ رضوی برگزار می‌شود.

در بخش ویژه این جشنواره به تولید آثاری پرداخته می شود که محتوا و مضمون آثار حول محور کرامت انسانی با الهام از آموزه های رضوی، اهل بیت علیهم السلام و قرآن کریم باشد و برای تولید اثر در این زمینه ضرورت دارد صاحب اثر مستند حدیثی یا روایی یا قرآنی آموزه مورد نظر را ذکر کند. .

هفتمین جشنواره سراسری عکس رضوی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با همکاری شورای فرهنگ عمومی استان، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان شرقی، انجمن هنر عکاسی استان، انجمن سینمای جوان- دفتر تبریز، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان و سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار