مسئول بسیج دانشجویی استان لرستان به آغاز اردوهای جهادی در فصل تابستان اشاره کرد و گفت: ۲۳۰۰ دانشجو در قالب اردوهای‌ جهادی به مناطق محروم استان لرستان اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۸۸۷۹۴۱۸
|
۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان حسین محمدی اظهارداشت: امسال در قالب 15 گروه دو هزار و 300 دانشجو به سراسر استان لرستان و به ویژه به مناطق محروم اعزام می‌شوند.

وی افزود: اردوهای جهادی تابستانه دانشجویان استان لرستان از دهم تیر ماه آغاز و فعالیت آن‌ها تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

مسئول بسیج دانشجویی استان لرستان عمده‌ترین فعالیت‌های این گروه‌های جهادی را فرهنگی و آموزشی دانست و عنوان کرد: در بحث آموزش در حوزه ترویج کشاورزی، بهداشت و درمان، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی( ترویج اصول و مبانی اقتصاد مقاومتی) احیا ظرفیت‌های روستاها( بخش کشاورزی و دامداری) فعالیت‌هایی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشجویان در بخش عمران نیز فعالیت‌هایی انجام می‌دهند گفت: دانشجویان اعزامی به مناطق محروم در بحث مرمت مساجد، بهسازی مدارس و لایبروبی کانال آب در حد توان پروژه‌هایی را انجام می‌دهند.

محمدی به خدمات رسانی دانشجویان لرستان در تعطیلات عید نوروز و شب‌های قدر اشاره و بیان کرد: برنامه ریزی‌هایی انجام شده است تا پایان سال دو هزار و 300 نفر در قالب اردوی جهادی به مناطق محروم استان اعزام شوند و بنا به تدبیر سپاه استان بخشی از فعالیت‌های این دانشجویان در مناطق محروم پنج گانه (آبادانی پنج دهستان) انجام می‌شود.

وی نخستین هدف از برگزاری این اردوهای جهادی را تربیت جوانان مستعد دانست و خاطر نشان کرد: این اردوهای جهادی با هدف آشنایی دانشجویان با مشکلات و معضلات آسیب‌های مختلف مناطق محروم استان، ترویج کارهای فرهنگی، تربیتی، معرفتی برگزار می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع تسنیم

ارسال نظرات