خبرهای داغ:
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ضمن تقدیر از ظرفیت‌سازی آموزشی در مدارس در حوزه اعتیاد گفت: قم در کاهش آسیب‌های اجتماعی باید الگو باشد.
کد خبر: ۸۸۷۹۴۲۸
|
۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم، ضمن تقدیر از اقدامات وزارت کشور و ستاد مبارزه با مواد مخدر در حوزه مبارزه، درمان و پیشگیری از اعتیاد، با تأکید بر اهمیت آسیب‌های اجتماعی گفت: مقام معظم رهبری نیز تأکیدات بسیاری در این بخش داشته‌اند و اقدامات خوبی در کشور آغاز شده است.

وی با بیان اینکه همه در قبال کاهش آسیب‌های اجتماعی وظیفه دارند گفت: قم باید در حوزه‌های مختلف با استان‌های دیگر متفاوت باشد؛ درست است که قم مهاجرپذیر است، اما این شهر ظرفیت بالای فرهنگی و تمدنی دارد که باید متفاوت و الگو باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر اینکه قم باید در رتبه‌های آخر جدول آسیب‌های اجتماعی باشد تصریح کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهر قم محقق شود.

وی با تاکید بر اینکه برای رفع مشکلات اجتماعی نیازمند عزم ملی هستیم گفت: باید در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی چشم‌انداز مشخصی تدوین شود و برنامه جامعی شامل جدول زمانی و وظایف نهادهای مختلف آماده شود تا بتوان به نتیجه مطلوب رسید.

آیت‌الله اعرافی پیشگیری نرم‌افزاری متکی بر اطلاعات و آگاهی مردمی را حرکتی مهم خواند و افزود: اقدامات بسیار خوبی در حوزه پیشگیری انجام شده، ولی باید گسترده‌تر به دنبال آموزش‌ها بود.

وی اضافه کرد: همین آگاهی عمومی است که از گسترش اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در جامعه جلوگیری می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه حوزه‌های علمیه آماده مشارکت با ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت کشور برای گسترش آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد است،‌ بیان کرد: در حوزه آموزش نیز آمادگی داریم که مدارس را فعال کرده تا بتوانید از ظرفیت طلاب برای تربیت مدرس پیشگیری از اعتیاد استفاده شود. 
ارسال نظرات