وزیر کشور ساعاتی پیش از بازار تاریخی و مسقف تبریز بازدید کرده و در جریان چگونگی داد و ستد در بزرگترین بازار مسقف جهان و مسایل و مشکلات آن قرار گرفت.
کد خبر: ۸۸۷۹۴۷۴
|
۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عبدالرضا رحمانی فضلی همراه با استاندار آذربایجان شرقی ضمن بازدید از تیمچه ها، دالان ها و سراهای مختلف بازار قدیمی تبریز، با اصناف و بازاریان گفتگو کرد و در جریان مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی این بازار قرار گرفت.
وی در این بازدید از بازار کفاشان، تیمچه مظفریه، بازار زرگران، مساجد و سایر بخش های مختلف و صنوف گوناگون بازار تبریز بازدید کرد.
بازار تبریز بزرگترین بازار سرپوشیده ایران و قارهٔ آسیا است که یک کیلومتر مربع وسعت دارد و در مرداد سال 1389 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
این بازار از بازارچه‌ها، دالان‌ها، تیمچه‌ها، سراها و کاروانسراهای متعددی تشکیل یافته است و به جهت قرار گرفتن شهر تبریز در مسیر جاده ابریشم از روزگاران قدیم داری اهمتی اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بوده است.
این بازار 400 سال پیش و پس از وقوع زلزله تاریخی تبریز در سال 1193 قمری، توسط نجفقلی خان دنبلی حاکم وقت تبریز بازسازی شده است.
ارسال نظرات